3ds Max : kaplama sırasında kapanma/hata
merhaba arkadaşlar.
benim şöyle bir problemim var;
şimdiye kadar 3 bilgisayarda 3dsmax kullandım.. versiyonu hiç farketmiyor, 2007-2009-2012-2013 versiyon olsa bile modellediğim nesneleri kaplarken unwrap olsun uvw filan olsun, nesneye bitmap texture atadığımda ve objeye oturacak şekilde ayar yapmaya çalıştığımda sürekli bir kapanma sorunu yaşıyorum. daha sonra kaydettiğim dosya açılmaz hale geliyor.
bu kapanma hatası herzaman kaplamalarla ilgili düzenlemelerimde oluyor.
bir fikri olan varsa acilen yardım ve tavsiye çok makbul geçer gerçekten
- Offline
- Erkek
benzer bir sorun yasamistim. ancak bendeki hata; kaplamayi hazirlayip obje uzerine attiktan sonra m. editor`deki kaplamayi obje uzerinde gosterme dugmesine tikladiktan sonra oluyordu. hatirladiklarim;
* ekran kartimin guncel driver`ini degil bir onceki driver`ini yukledim.
* nitrous olan grafik gosterme secenegini direct 3D olarak belirledim.
* laptop`a format attirip max`i bastan kurdum.
bunlardan biri ise yaradi. son soyledigim olmaz sanirim. zaten kendin denemissin farkli pc`lerde.
- Offline
- Erkek
cevap için teşekkür ederim...
ekran kartı güncellemesine baktım.. şuanda son sürümde.
nitrousu da 3D olarak ayarladım dediğiniz gibi...
şuan format atmaya vakit yok.. inşallah 2. seçenek işimi görür. hemen bakıyorum uygulamaya
- Offline
- Erkek
şuanda kapanma sorunu devam ediyor.. unwrap uvw kaplamasındaki hata bitti.
uvwmap atadıktan sonra render çıktısını `bmp-jpeg-png` kaydetmek istediğimde KAYDET butonu çalışmıyor ve program tekrar hata verip kapanıyor... başka bir tavsiyesi olan var mı? bu arada 3ds max design 2012 32bit ve vray. işletim sistemi win7 ultimate 32bit kullanıyorum
(Düzenleme: bu arada bir hocamın tavsiyesiyle Javamıda güncelledim. fakat kapanmalar devam ediyor)
- Offline
- Erkek
kıskanma sırası 2d de bitti 3d ye geldi sanırım.
3d max kullanmıyorum ama modo da (601 32 bitte çalışırken) unwarpı dışarı aktarıp photoshopta (ilk kayıtta) veya mododa boyarken program birden bire geçersiz işlem yürütüp kapanıyordu tabi sevis pack 1 kurana kadar, sonrasında 64 bite geçtim öyle bir sıkıntım kalmadı. hotfix ve servis packleri denemenizi tavsiye ederim.
- Offline
- Erkek
yok daha neler :) 3d de öyle kimseyi kıskandıracak işler yapamam çapımı biliyorum :) sadece işimi görecek lazım olacak kadar bilip kullanıyorum.. gece win7 ile ilgili güncellemeleride yükledim. yaptığım sahnede çok çok eski bir kitap var, malum o yüzden kaplamalarıda zahmet istiyordu. kaplama modifyleride hata verdirip kapatıyordu. son güncellemelerle hata sona erdi şimdilik. kitap sahnesini bitirdim sonunda çok şükür. şimdi biraz antreman maksatlı Matrix 1 filmindeki Morpheus ve Neo nun kapıştıkları Dojoyu modelliyorum bakalım ne çıkar ortaya
- Offline
- Erkek
Max ve Maya`da bilinen bir bug.
Tüm objeleri seçip attach ettikten sonra tek bir objeymiş gibi unwrap ve texture yapmaya devam edin, yüzeyler içim material ID atayın, Material ekranında da Multi Sub Material kullanın.
Özet olarak "H" ye bastığınızda çok fazla obje varsa program çakıyor.
İyi çalışmalar.
http://www.cadtutor.net/tutorials/3ds-max/multi_sub-object/kf409020.jpg
- Offline
- Erkek