3ds Max : kaplama hatası
s.a.
arkadaşlar esasında ben yazılımcıyım. şu an 3 boyut tasarım programı üzerinde çalışıyorum. programımın bi bölümünde 3ds max`dan hazır çizilmiş nesneler çekip bitmap kaplamalar yapıyorum. örnek olarak bi küpü düşünürsek, internetten hazır çizimleri çektiğimde sorunsuz bi şekilde kaplamalar oluyor. fakat kendi yaptığım küpte kaplamalar sadece üst, alt, ön ve arka yüzeylere uygulanıyor... yan yüzeylere de üstteki son pixel aşağı kadar uzanarak kötü bi görüntü oluşturuyor. bunun üstesinden nasıl gelebilirim. eksik bişey mi yapıyorum yoksa yanlış bişey mi...
yardımcı olursanız sevinirim.
- Offline
- Erkek
Nesnene modifier listesinden UVW Map modifierini atamalısın. Buradan resminin objene ne şekilde projekte edileceğini belirlersin. Seçeneklerinden Box senin işini görür.
- Offline
- Erkek
ilginiz için teşekkürler.. Box`ı deenedim ama sadece ön ve arka yüzüne uyguladı.. diğerlerinide denedim Cylindrical özelliiği sadece 4 yüzüne kaplamayı uyguladı.. yan yüzeyler yine eskisi gibi. Cap özelliğini işaretledim bu sefer 3ds max`da düzeldi ama kendi uygulamama aktardığımda fark eden bişey olmadı. Cylindrical özelliği beni ve yaptığım uygulamamı çok zorlayarak da olsa işimi görür. fakat bu iki yan yüzeyleride çözebilirsek çok daha iyi olacak.
- Offline
- Erkek