3ds Max : Kaplama formatı ve klasörleme hakkında
Selam arkadaşlar.Hazırladığım modelin dosyalama konusunda görüşe ihtiyacım var.
İlk sorum;Hazırladığımız modelin texture formatı standartı nedir?Tga tiff png ?
3D Modeling Standart for Game Developers yazısını okudum.Orada tga diyor.Tga standart mıdır?Modeli turboya atmayı düşünüyorum.Hangi formatta export alayım?Birden fazla format dosya yükleme açısından zor olur diye düşünüyorum.
2.sorum;Dosyalama standartı kaplamaların ve formatın bir dizinde olması.Peki farklı boyutlarımız varsa.Örneğin ben 4096x4096-2048x2048-1024x1024 versiyonlarını ekliyorum.Örneğin klasörleme akışım;(her format için ayrı ayrı)
Klasör adı-4096x4096-format ve textureler
Klasör adı-2048x2048-format ve textureler gibi.
Ancak png,tga gibi farklı texture biçimleri de olunca işler karışıyor.
O zaman örneğin;
TGA-Klasör adı-4096x4096-format ve textureler
PNG-Klasör adı-4096x4096-format ve textureler şeklinde olacak.
Tabi birde farklı formatlar var.FBX-OBJ-3DS diye.
FBX-TGA-Klasör adı-4096x4096-format ve textureler
OBJ-TGA-Klasör adı-4096x4096-format ve textureler diye gidiyor.
Aşağıdaki videoda ise ;
FBX-format ve textureler diye basit bir dizilim var.
https://youtu.be/IymFmydK2mQ?list=PL41B16751380DFD94
Ancak yine 3D Modeling Standart for Game Developers yazısında 'alt klasörler olmamalı' diyor.
Bir yerde bir yanlış yapıyorum.Görüşünüz nedir?Teşekkür ederim.
- Offline
turbosquid için görüşlerimi belirtecem;
1. turbosquid sertifikaları için (stemcell) 8bit png istiyor. 256x256 yada 4096x4096 olması önemli değil ama texture setin tek ölçeklenmiş olmasını istiyor.
örnek; blabla diye bir modelin var bunun diffuse, specular normal vs. kaplamalarının hepsinin aynı ölçüde olmasını istiyor.(2048x2048) yani benim specular kaplamam boş tek renk bunu 256x256 yapayım diyemiyorsun.
- sertifika işine girmeyeceksen formatın önemi yok. kaplamalarını istediğin formatta çıkış alabilirsin. ama yinede benim tercihim png olur.
2. kaplamaların (relative path) olacak, yani dizin yolu olmayacak. bunu kullandığın programdan ayarlayacaksın.
klasöre gelirsek; bütün kaplamaların Textures isimli klasörde toplanacak
formul şu şekilde; Textures + model.obj = model.zip
son olarak turboda en çok tercih edilen iki 3dformat var. .OBJ ve .MAX
fbx, alembic vs eklenebilir ama gerekte yok gibi
tabi bu dediklerim başka programların formatları kötüdür demek değil turboda müşteriler için ilk tercih bunlar
- Offline
- Erkek
- Offline
- Offline
- Offline
- Erkek
Tamam.Aradığım buydu.Teşekkür ederim yardımınız için.
- Offline