3ds Max : Kamera geçişleri
Bir sahnede 2 kamerayla film nasıl yapılır yani 1.kameradayken 2.kameraya nasıl geçilir bunu nasıl animasyona ekleyebilir her hangi bir türkçe derste olabilir yardımcı olursanız daha yeniyim
- Offline
İlk sahne 1-50 frame arası diyelim bunu kamera 1 çekiyor.
ikinci sahne 51-100 frame arası bunuda kamera 2 çekiyor.
ilk sahneyi kamera 1 in görüşünden render ediceksin,ikinci sahneyi kamera 2 nin görüşünden render ediceksin,ardından bu görüntüleri herhangi bir composite yazılımı ile birleştireceksin, misal after effect`te birleştirebilirsin.Yani iki kamera açısınıda ayrı ayrı render edip birleştirmen lazım,kurgusunu kafanda oluşturup öyle çalışman lazım...
- Offline
- Erkek
karmaşık ve zor bir animasyn ise bunu genelde ayrı ayrı dosyalar halinde render etmekte fayda vardır reshadonun dediği gibi ama basit bir ve pratik olsun istiyorsan MAxin içinde video post aracını kullanabilirsin.
Rendering -> Videopost
Queue kuyruk demek cameraları buraya sıralayacaksın
Add scene Event butonuna bastıdığda sahne ayarları çıkar
yukarıdaki timeline cubuğundan da zamanları ayarlarsın
şu zaman aralığında bu sahne ayarı bu zaman ayarında şu sahne ayarı gibi.
detaylı anlatım için Video post diye aratabilirsin.
yok bu kadar da karmaşık olmasın daha basit olsun diyorsan Track view de camera pozisyonlarının keylerini Set tangents to stepped ile direk geçişli olarak ayarlayabilirsin.
ama bana sorarsan video post en kolayıdır.
Kolay gelsin
- Offline
- Erkek
teşekürler
- Offline
Ben çoklu kamera kullanmak yerine 1. kamera kullanıp 1 framde kameranın yerini değiştiriyordum. Görüntü olarak bozuk birşey çıkmıyordu fakat doğrumu yapıyorum bilemiyorum
- Offline
- Erkek
montion blur kullanmayacaksan sahnede bi sorun olmaz. ama mesela ben genelde tek kare resim alacaksam yapıyorum onu farklı açılar kullanmak için.
- Offline
- Erkek