3ds Max : kaliteli texture
Merhaba arkadaşlar.
Benim merak etiiğim bir konu var.
Ben mesela bir masaya tahta texture atıyorum. Fakat masaya yaklaştıkça bunun tahta olduğu belirsiz oluyor. Yola asfalt texturesi atıyorum arabayı yerden çekince asfalt olduğu belli olmuyor. PIXAR kalitesinde textureyi hangi ayarları kullanarak yapabilirim?
- Offline
yüksek çözünürlüklü texture kullanmanız gerek. şöyle ki; 600x600 ebatlarında map kullanıp, 2000x2000 ebatlarında render alırsanız. o kaplama haliyle güzel görünmez. internette araştırdığınızda ücretli ücretsiz pek çok yüksek çmözünürlüklü kaplama mevcut. ha bir de doğru malzeme ayarları ki oturup sıkı bir şekilde çalışmalısınız.
- Offline
- Erkek
Pixarcılar gerekmedikce normal bitmap kullandıklarını, daha çok Procedural Texture kullandıklarını videolardan izlemişdim. Tahtada özellikle bu tür kaplamalar kullanılıyor. illustrator(vector) photoshop(pixel) farkı gibi düşünebilirsin.
Google`dan "Procedural Texture" diye ararsan detaylı bilgi bulabilirsin. Kolay gelsin..
- Offline