3ds Max : Kalabalık simülasyonu oluşturma
biped olması şart değil
yaptığın iskeleti Delegateye linkleyerekte oluyor
hatta ben genelde yaptığım karakteri örnek yürüttükten sonra
point cache ile haretleri karakterin vertex lerine yazıp bipedi siliyorum
karakteride Delegateye linkleyerek kullanıyorum böyle daha basit oluyor
ama sen örnek kalabalık içinde birbirini tanıyan iki kişi karşılaşınca selamlaşsın tanışmayanlar yanından geçipgitsin gibi detaylı bişeyler yapacaksan biped şart tabi ozaman simülasyonda kullanacağın bip dosyalarıda
çok dikkatli ve özenli hazırlanmış olmalı bip dosyalarının süresi çok uzun olursa karakterlerin içi içe geçme soruları olur, çok kısa olursa karakterler michael jackson gibi ay yürüyüşü yapar arada
bir ara animasyonda 3d ses efekti denerken böyle bişey yapmıştın crowdla
pek güzel bir örnek değil ama ....
http://youtu.be/mn8ur5_ku40
araba ekranın sağından soluna geçerken yada robot ekrana yaklaşırken belli oluyor seslerinde 3d olduğu
- Offline
- Erkek
Fakat askerin tek çeşit (örneğin yürüme) animasyonu olmayacak. En başta avoid behavior ile ağaçların içinden geçmeden ilerleyecek. Düz bir zeminde değil eğimli bir arazide ilerleyecek. Duvara varanlar yavaşlayarak duracak. Yani duvara varınca durma animasyonu devreye girecek. Diğer team in askerlerinden biriyle karşılaşınca duracak ve dövüş animasyonu devreye girecek. Bunları biped dışında bir iskelet ile yapmak zor olacak gibi görünüyor. Delegate i iskelete linklesem kaya kaya ilerliyormuş gibi gözükmesinden de korkuyorum.
- Offline
- Erkek
eğimli zeminde ağaçların içinden geçmeden ilerleyebilir
ama
belli objelere farklı tepkiler vermesi birraz zor biped lazım
yada
crowd un altındaki edit maxscript bölümünden bişeyler yapılabilir
ama bipedle yapmak daha kolay ve hareketler arasındaki geçişler içinde biped çok iyi sonuç verir
bipedin en büyük sorunu adım kaydırmak yerine içiçe geçmeyi tercih ediyor çoğu zaman
Delegate i iskelete linklersen bu animasyondaki karakterler gibi sonuç veriri
eğer Delegate in hızını doğru ayarladıysan
youtu.be/vfSrK3bfMww?hd=1
- Offline
- Erkek
Teşekkürler, attığın animasyonda karakter sayısı az olduğu için crowd kullanmaya gerek duyulacağını düşünmüyorum. Ayrıca animasyonda kullanılan iskeletin de biped olduğu belli oluyor.
- Offline
- Erkek
evet bipedle yapılmış hareketleri ponit cache ile karakterin vertexlerine yazdım yani hareketleri bipedle yapmasamda olurdu. bunlar hazır modeldi ve içinde biped vardı ondan bipedle yaptım
point cacheden sonrada kartere path contraint uyguladım ve sabit hızla yolu takib eden tipler çıktı ortaya (kaldırımda yürüyenler, koşan çocuklar, aksayarak yürüyen teyze, sarılmış giden çift...gibi)sende Delegate i sabit hızda hareket ettirebilirsin sonuç aynı böyle olacaktır.
crowd kullanmadım
- Offline
- Erkek
http://sdrv.ms/1fkD9Gz
ftp://79.110.128.93/install/windows/media,%20graphics/3dxax%209/Samples/Scenes/Crowd/Sample_Animation/sample_animation_guide.pdf
sayfa 9 ve
sayfa 14 ten sonrası
özellikle sayfa 16daki script incelenmeye değer
kutulardan birini gördüğünde yukarıda listedeki harekeleri sırayla yapıyor anladığım karıyla
kurulardan birine yakaştığında script motion flowdan karaktere runstop hareketini yüklüyor
motion flow bölümüne (bkz.sayfa9) dikkat edersen
runstop hareketinden sonra yapılabilecek hareketler
sniff, standup, Rturn45, Lturn45, runstart olarak görünüyor
bu 5 hareketten hangisine geçerse geçsin bir sonraki geçebileceği hareket olarakta runstart görünüyor
runstart dan sonrada bildik hikaye diğerlerine çarpmadan koşuyor (avoit, seek...gibi)
bu scriptekine benzer bir senaryodan bahsediyorsun sende
scriptin (bkz.sayfa16) sonunda bir tane matıksal sınama var. oraya bir kaç tane mantıksal sınama yazar ve
motion flow bölümünüde (bkz.sayfa9) ona göre ayarlayarladınmı tam istediğin gibi olur sanırım.
bunun dosyasını burada buldum
3dsmax2011\samples\Samples\Scenes\Crowd\Sample_Animation\walier_crowd_setup.max
- Offline
- Erkek
Attığın linkler çok işime yarayacak gibi görünüyor. Çok teşekkür ederim.
- Offline
- Erkek