3ds Max : İskelet`i "rig"lerken sorun yaratan vertex
Bir ele aitiskeleti oluşturdum ve rigledim.Tüm parmaklardaki ve kollardaki sorun yaratan vertexleri teker teker düzelttim ve ait olduğu iskelete bağladım fakat resim de gösterdiğim vertex hariç..Ait olduğu parmağın iskeletine bağlıyorum,başka iskeletlerden bağını kesiyorum ama tık yok.Envolope ayarları da doğru.Ne yapmam gerektiğini anlamadım
Şu sorun yaratan vertex`in resmi:
http://i48.tinypic.com/2nbvbc8.png
Şu da ait olduğu iskeletin envlope ayarları:
http://i47.tinypic.com/2vj4e84.png
- Offline
- Erkek
Dosyayı bi gönder bakalım...Ama büyük ihtimal boneler çakışmıştır.Onu alakasız bir bone tutuyordur farkında değilsindir.O vertexe hangi bonelerin etki edip etmediğini görebilmek için istersen Lock Assigmennts ile kilitle ve Tipe in Weight ile etkili bonelerin gücünü manuel ayarla...Aslında basit bir çözümü var lakin buradan anlatılmıyor.
Bu arada skin modifieri Fizik modifierinden daha etkili ve kullanışlı bana göre.İkisini de projeye göre kullanabiliyoruz o başka.
- Offline
- Erkek
@SedData1
Vertexlerden dediğim vertexi normal iskelete bağladım fakat yine ayrı diğer iskeletlerden bağını koparmıştım da.Animasyon yapacağım için physique kullanmak zorundayım.Model hazır model iskeletini baştan ben yaptım
@Iletişimnet
Deniyorum teşekkürler; bir ara textureleri ile birlikte paket yapıp yüklüyeceğim eğer olmazsa
- Offline
- Erkek
Skin kullan ve kendini ona alıştır.İlk başta korkutucu gelse de daha kullanışlı olduğunu göreceksin.
- Offline
- Erkek
Proje bugün tekrar bakma şansı buldum.Yukarda anlattığınız şekilde yapıp alakası bile olmadığı halde bağlı olduğu bone`u bulup bağını koparınca düzeldi.Teşekkürler.İşim tekrar düşerse bu yoldan gitmek yerine dediğiniz gibi skin`i araştırıp ordan gideceğim
- Offline
- Erkek