3ds Max : Işık kullanarak sadece beyaz rengi aydınlatmak ?
Sa.
Bir parçalanma efekti yapmak için map kullanmam gerekti.Gradient map kullandım beyaz ve siyah olmak üzere.Işık ayarlarından pek anlamıyorum yani ileri seviyede anlamıyorum.Bir ışık kullanarak (vray yada default ışık`ları tercih ederim) bu kullandığım gradinet map`ı uyguladığım objede`ki sadece beyaz kısımların aydınlanmasını istiyorum.Yani ışığın beyazı seçip beyaz kısmı aydınlatması gerekiyor.Amacım bu beyaz kısımları aydınlatan ışığın bir helper görevi görüp thinkingparticles içerisine aktarıp beyaz kısımlar`da kırılmalar oluşturmak.Umarım derdimi anlatabilmişimdir şimdiden teşekkür ederim :)
http://e1205.hizliresim.com/x/8/5jlgu.jpg
- Offline
- Erkek
Işıktan bende anlamıyorum çok, sizin gibi:) geçen bir tutorial de gördüm VrayLigtMtl de bir özellik var bitmap atanabiliyor.
- Offline
- Erkek
Denedim hemen.Olur gibi oldu ama farklı bir özellik sanırım bu.Dediğin gibi vrayligtmtl kullandım.Opasity kanalı`na atadım hazırladığım gradient mapı.Beyaz kısımlar kaldı bir tek haliyle.
Resim:
http://d1205.hizliresim.com/x/8/5jpds.jpg
Ama sonuç farklı.Meğerse ışığın vurduğu heryere atadığım gradient mapı yaymış.
Resim:
http://d1205.hizliresim.com/x/8/5jp7w.jpg
İlgilendiğin için teşekkür ederim :).Bakalım çözebilecekmiyiz bu sorunu...
- Offline
- Erkek
"VrayLightMtl" i aydınlatılatacağınız alanın üzerine farklı bir plane çizerek kullanmadınız anladığım kadarıyla, belki "uvmap" atamayı da unutmuş olabilirsiniz :)
birde aklıma gelen "vraylight; plane" doğrusal ışık yayması lazım bunun önüne bir plane çizerek "opacity map" inizi kullanabilirsiniz. yarı gölge oluşmassa istediğiniz gerçekleşmiş olur ;) kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
Vallahi beceremedim :).Şunuda söylemekte fayda var tek bir karelik çalışma değil bu Bülent hocam 200 frame`lik bir animasyon gradient map objenin başından başlayıp sona doğru gidiyor , beyaz bölüm yani.Şu ışık işinden cidden anlamıyorum şöyle ayrıntılı anlatsanız size zahmet :).Aslında ilk önce sadece bir light kullanıp beyaz kısma göre anime etmiştim.Fakat yapıcağım efekt için gerçekçiliğini yitirmemesi adına o girintili çıkıntılı beyaz olan heryerin aydınlatılması gerekiyor.Geri kalan kısım`a ışık vurmaması lazım.Şimdi ben bir parçalanma efekti hazırlıyacağım.Ve parçalanması gereken particle`lar sadece ışığın vuracağı yüzey`ler olucak.Amaç bu ama ışık
kullanma becerim çok kötü olduğun`dan yapamadık.
Tekrar ilgilendiğin için teşekkür ederim Bülent hocam :)
- Offline
- Erkek
Hayrullah bey, ben en son dış mekan aydınlatma ile ilgili araştırma yaparken rastlamıştım bahsettiğim tutorial e. enviroment skylight yerine dış mekan sahne üzerine yarım küre çizerek, bu küre üzerine silindirik uvmap atayıp, bunun üzerine VrayLightMtl atanıyor, materyal editörde color kısmına da gökyüzü resmi atanıyor bu sayede bulutlu kısımlar farklı yansımalar yapıyor aşşağıdaki sahneye.
sizdeki map in siyah kısımları ışık yaymayacaktır. birde yüzeye doğrusal gelmesi lazım o yüzden sizin küre değil plane çizmeniz lazım yukarı kısma diye bir fikir yürütmüştüm :)
aynı etkiyi "vray light; plane" önüne plane çizip, bu plane üzerine opacity map kullanırsanız, alfa kanalı ters çevirirseniz yine olur tahminimce.
tabi yüzeyde ışığın sıçramalarından dolayı farklı etkilerde oluşabilir, sadece bir fikir. kolay gelsin :)
- Offline
- Erkek
Bu mapi materyalin opacity map kısmına da kopyalayın. Siyah kısımlar görünmeyecektir.
- Offline