3ds Max : ışık ayarı
ışığın oda içerisinde yayılmasını sağlıyamıyorum. Nedeni nedir acaba perdenin hemen arkasında bir ışık var. avize de abajurlerde ve aplikte de ışık var. dışarıda hdrlı dome light var environment açık onda da v-ray sky ekli bacground da da aynı şekilde v-ray sky ekli perdenin karşısındaki duvar da ve yatağın görünmeyen kısmında da ışık var. perdede göründüğü gibi patlama olmasına rağmen odanın içinde ışık güzel dağılmıyor.
http://postimg.org/image/xe2ylgia3/
- Offline
- Erkek
1-)REnder ayarlarından GI kısmından primary ve socondary bounces ayarlarını kurcala..
2-)Sahnede çok fazla ışık var,ışıkların hepsini iptal et,teker teker koy sahneye etkilerini görerek..
3-)Default ışıkları kapat,
4-)bence ışıksayısını azaltıp tavana bir vray lifght(plane) koyup denemelisin.
Bunlar benim ilk aklıma gelen öneriler.belki başka çözümler vardır.
- Offline
- Erkek
içerdeki ışıkları kapat perdeyi dışardaki ışıktan exclude edip tekrar denermisin...
- Offline
- Erkek
saolun hepsini deneyip dönüş yaparım
- Offline
- Erkek
ışıkları kaldırdım sadece döme kaldı environment etkisi yine var perdeyi exclude yaptım ışıl gı ayarlarından da contrastı 1,0 dan 0,5 e düşürdüm şimdi ışık daha güzel yayıldı içeride perdedeki patlama sorunu kalktı ama çok flu ve uzun süren render problemleri çıktı subdivide değerleri oldukça yüksek 300 lerde
http://postimg.org/image/4mrdzunmf/
- Offline
- Erkek
ben pek eğitim almadım sadece belediyenin bedava kursuna gittim bi süre sonra kendim geliştirmeye çalışıyorum bu çok büyük problemmi 160 kişiden sadece 2 kişi cevap vermiş
- Offline
- Erkek
sky light portal sonucu bu baya etki etti sanırım ışığın değerini düşürmem gerekiyor fakat şidmide parlak ve pürüzsüz olan yüzeylerde noktalar oluşmaya başladı bunun sebebi nedir busefer subdivideyi baya fazla yükselttim 500e çıkardım ama materialde 12 olarak bıraktım. almak istediğim sonuç fluluk tamamen gitsin net ve soft ışık olsun istiyorum
http://postimg.org/image/axizabhj3/
- Offline
- Erkek
vray kamera kullanın f stop ve iso ile oynayarak ışık şiddetini düşürebilirsiniz, yada 8 e basıp environment and effectsi açın, vraysky ı material editöre sürükleyin, manuel sun node işaretleyin aşşağıda sun intensty multiplier ile ışık şiddeti ile oynayabilirsiniz, hdri yı dome light tan material editöre sürükleyip overall multiplier ile ışık şiddeti ile oynayabilirsiniz. İkisini birden yapmanız anlamsız, ya vraysky kullanın yada domeHdri, bu aydınlatmalar ikiside aynı tür aydınlatma, birde buna ek rendering te vray environment var bu üç yerden aynı aydınlatma gereksinimini karşılarsınız.
ışık istediğiniz kıvama gelince hala o beyaz lakede noktalar varsa o materyalin subdiv miktarını arttırın.
- Offline
- Erkek
kamera olarak standart target kamerayı kullandım v-ray kamerasından aldığım sonuç ışık ayarları avantajı dışında netlik olarak bir avantajı var mı.İlk resimdeki sonuç sadece dome light ile aldığım sonuç, ikinci resimde aldığım sonuç sadece v-ray sky ile aldığım sonuç onun dışında v-ray plane ve v-ray lightmaterialler var. ikisini aynı anda kullanmadım biliyorum gereksiz olduğunu. hepsinde de environment ve backgraund efectler açık. Son olarak attığım resimde skylight portal işaretli ve baya olumlu sonuç verdi. Şimdi v-ray kamera ile söylediğiniz yerlerden ışığı kısıp material subdivideleri biraz daha artırıcam
- Offline
- Erkek
bunun gibi iç mekan sahnelerinde çevresel ışık kullanmak yerine vray plane kullan, eğer yansımalar üzerinde hdri olsun istiyorsan dome ışık altında effect diffuse seçeneğini kaldırarak hdri lı dome ışığı kullanabilirsin, illa diffuseda da hdri olsun istersen bu sefer domelight ı kopyala effect reflections ve effect speculardaki tikleri kaldır, böylelikle diffuse ve diğer kanallar için ayrı ayrı ışık değerleri ile çalışmış olursun, probleminde tam olarak bu sahnende.
- Offline
- Erkek