3ds Max : instance hakk.
merhaba; bilindigi gibi instance yapilarak cogaltilan objeleri make unique dugmesiyle ayirabiliyoruz. ancak benim kafama takilan hatta calismalarimda ihtiyac duydugum baska birsey var. normal olarak kopyalanan 2 veya daha fazla objeyi degerleriyle hic oynamadan birbirine instance edebiliyor muyuz? yoksa silip bastan kopyalarken instance mi etmemiz gerekiyor?
iyi calismalar.
- Offline
- Erkek
bilidğim kadarı ile , " intance olarak özellik ata " diye bi komut yok ama , "clone and align" ile bu amaça kolayça hizmet etmiş oluruz.
- Offline
- Erkek
emir, simdi denedim soyledigini ancak o pick objenin oldugu yere veya align degerlerine gore yeni bir obje olusturuyor. bu defa da eski objeyi yani asil instance yapmak istedigim objeyi silmek durumunda kaliyorum. baska da bir yolu yok sanirim. tesekkurler.
- Offline
- Erkek
bunu max scriple yapabilirsin
instancereplace $ $ornekobje
örnek objenin adını ornekobje olarak değiştir
örnek objeye instance yapmak istediğin objeleriseç
f11 e bas yukarıdaki kodu yapıştır kodun olduğu satırı seç
soltarafta rakam takımının ordaki entera bas
kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
erkan cok tesekkur ederim.
- Offline
- Erkek
Erkan çok güzel bi bilgi , bende teşekkür ederim :)
- Offline
- Erkek
rica ederim
hazır konu açılmışken
referenceReplace
kodu da aynı şekilde çalışıyor
- Offline
- Erkek