3ds Max : İki objenin kesişmesine fillet atmak
Çivilerle 3D yaparkene, Ne bridge ne de boolean kullanırdık bööle 2 kutu gibi görünen ama aslında bazı bölgeleri büyütülmüş tek bir kutu için. Büyümenin başlıyacağı yeri de biraz chamferlerdik tam olurdu. Tabii çoook eskiden. ;)
- Offline
- Erkek
Anladığım kadarıyla 3DS Max te bunun çözümü yok :)
- Offline
- Erkek
Sezgin Bey, çözümü Ergin Hocamız vermiş ama o herzamanki kendi gizemli uslubuyla :) Ergin Hocanın cevabında tekniği, nasıl yapacağını çaktırmadan söylemiş. Bence bu sese (yani tecrübeye) kulak verin derim.
Yok ben daha açık net birşeyler istiyorum derseniz size şu videoyu izlemenizi salık veririm. Hem uygulamalı, hem görsel.
Umarım faydalı olur.
Youtube / how to model welded tubes.
- Offline
- Erkek
Ergin Bey`in de dediği gibi birleşen yerdeki edgelere champher verip son olarak da meshsmooth/turbosmooth uyguladık mı yine işimizi görecektir...
Bu arada Güven Bey gönderdiğiniz yazıda (Youtube / how to model welded tubes.) bağlantı yok ??? Sanırım bu bağlantı olacaktı:
http://www.youtube.com/watch?v=pE5Amr0E64w
- Offline
- Erkek
Metin Bey,
Evet kastettiğim bağlantı o video. Ben açıkcası Youtube videosu bağlantısını değil de, videonun ana başlığını verdim, Sezgin Bey o başlıkla bulsun diye. Teşekkürler :)
- Offline
- Erkek
Teşekkür ederim Video çok yardımcı oldu.
Fakat sanırım hep Solidworks pratikliğinde bir fillet atmayı araştırdığımdan bu tarz tekniklerden hep kaçtım ama galiba kaçış yok. Max kullanıyorsan fillet atmak için zahmet çekmek kaçınılmaz :)
- Offline
- Erkek