3ds Max : Her Frame Ayrı Material verilebilir mi?
Merhaba
Soru başlığı biraz saçma gibi gelse de bi türlü yapamadım her yolu denedim.
Mesela şöyle bir sahne düşünün. Sahnede bir plane var ve animasyonda 1. frame de bu plane üzerine 1. material verildi 2. frame de ise 2. materyal 3. framde 3. materyal gibi devam etmesini istiyorum ama olmuyor. Bunun bir yolu varmıdır.
Dik bir plane düşünün üzerine 1. framede manzara 1 gelecek
2 framede manzara 2 gelecek. Bu 230 a kadar gidecek ve ben tek bir render başlatma ile bilgisayara 3-4 gün dokunmadan 230 sahneyi çıkartmış olacağım böyle bir durum mümkünse çok işimi kolaylaştıracak şimdiden yardımcı olan herkese teşekkür ederim
- Offline
- Erkek
Örnek bir iş akışı:
A objesi materyali değişecek obje.
B objesinin X koordinatı (birim cinsinden X1,X2,X3...)
Multi/Sub-object materialinde değiştirmek istediğin materialleri id'lere bağlarsın.
Uygulamada
B objesi x koordinat değeri= A objesinin Poligon Material IDs değerine wire parameter ile bağlanırsa. B objesi x yönündeki her hareketinde A objesinin poligonlarındaki id bilgisini değiştirir ve ve material de animasyon içinde değişir. Yalnız x koordinatındaki değerin kesirli sayılar olmaması gerekir. Belki sırf kesirli olma ihtimali olduğu için koordinattan gelen veri tipini IDs kısmına integer (tam sayı olsa da string olarak görebilir.) olarak yazdırmayabilir de...
Bu belirtiklerim olur mu bilmiyorum benzer bir sürü parametre birbirine bağlanıyor denenebilir, daha çok maksat kafa açmaktı, kolay gelsin.
Edit:Bu arada başlığı okuyup cevapladım. Sorunun cevabı olmayacak bu, gün içinde tekrar bakacağım.
Bence bu işi neden yapmak istediğini belirtirsen mevcutta olan bir çok iş akışlarından biri senin işini çözer.
- Offline
- Erkek
Materyal değilde, anladığım kadarıyla plane üzerindeki map değişecekse şöyle yapılabilir.
Manzara isimli kaplamalarının adını manzara_001, manzara_002, manzara_003... diye birer artan şekilde isimlendirirsen ve bu resmi plane üzerindeki map'e atarken sequence olarak çağırırsan istediğin olabilir.
Bu şekilde bir video dosyası çağırmış olacaksın ve her karede yeni bir frame görüntülenecek.
Resim dosyalarını toplu olarak isimlendirmek için "Advanced Renamer" isimli programı kullanabilirsin.
- Offline
- Erkek
Neden resimleri video dosyası haline getirip kaplama olarak atamıyorsun?
- Offline
Kaç frame olacağına bağlı olarak iş akışı ve metod çok fazla değişiklik gösterir.
Keşke biraz daha detaylı bilgi verebilseniz.
- Offline
- Erkek
*.ifl uzantılı dosyaları araştır.
tek malzemedeki resimleri değiştirmek için kullanılıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=241488aF6VI
- Offline
- Erkek
3dsmax harici bir programda yapmak istesen Keyshot ta çok basit bir yöntem var.
Bir plana map veya renk ata, keyshot render kısmında queue gelerek add job diyerek 1.kareyi hafızaya almış olur. renk ve map değiştir add diyerek 2.3.4 devam edebilirsin. sabit bir kamera atayarak açıyıda kayıp etmezsiniz. Process queue dersen hafızaya aldığın tüm görselleri render etmiş olur.
Tabi biraz map render ayarı için keyshot kullanmanız lazım. 1-2 saat eğitim yeter.
Resim : https://drive.google.com/open?id=1Li34wtq3JgAy0vzt0ibWav5iNUHBk574
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
Ya Serkan Hocam sen nasıl efsane bi adamsın ya. Allah bin kere razı olsun büyük işten kurtardın beni
- Offline
- Erkek