3ds Max : Görünmeyen kısım yapmak ?
Ya kusuruma bakmazsanız Paintte ne demek istediğimi anlatmaya çalıştığım birşeyler yaptım.
http://a1112.hizliresim.com/s/m/16n5x.jpg
- Offline
- Bayan
Verdiğin örnekle işin şekli değişti. Örneğe göre; tekerlek kendi içinde hareket ederken belli kısımlarda(yazının olduğu yer) görünmeyecek.Slice modifierindeki gibi sadece altı yada üstü değil bir şeklin içerisinden başka bir şekil çıkarılacak. Ve bunu bir compositing yazılımında değil 3d içinde çözmek gerekiyor. Eğer kafandakini doğru anladıysam önereceğim sistem boolean.
Senin örneğin üzerinden anlatarak ilerliyorum.
-Önce modelleri hazırla
-tekerlekte görünmesini istemediğin yere bir box çiz.
-Tekerleği seç. Boolean uygula. (create>geometry>compound objects>boolean)
-Boolean ayarın: subtraction (A-B)
-Modifier panelde booleanın alt menusunden operands ı seç. Alttaki parameters panelinden operans içindeki tekerleği(ismini ne verdiysen) seç.
-Operandın seçiliyken anime et.
Not: yüksek poligonlu modellerde boolean anime etmek sistemi fazla zorlayabilir. Belki tekerleğin poligonunu düşürmek gerekebilir.
- Offline
- Erkek
Yazını Arabaya ya da Dingile link et olsun bitsin...
Teker dönsün istediği kadar...
- Offline
- Erkek
eve gidiyim deniycem...sonuçları yazarım buraya...
- Offline
- Bayan
Evet Volkinefendi arkadaşım. Dediklerini uyguladım. İşe yaradı.
Bolean güzel komutmuş. MAx`in basit gibi görünüpde uygulamada çok ama çok işe yarayan komutlarında biri galiba.
Anlamadığım neden OPERANDS` a giripde animate etmek gerek. anlamı ne ?
- Offline
- Bayan
Boolean iki farklı formu birbirleriyle ilişkindererek yeni bir form oluşturmak için kullanılıyor. Yani yeni bir model oluşturuyor. Sen bu modeli doğrudan rotate edersen tüm model dönecektir. Ama senin istediğin animasyonda görünmeyecek kısım (box) sabit durmalı, diğer şekil (tekerlek) hareket etmeli. Bu yüzden anime ederken operandını seçmen gerekiyor.
- Offline
- Erkek