3ds Max : gizmo kontrol
Merhaba arkadaşlar;
Sizinde en çok sıkınıtı çektiğiniz bir konu olduğunu düşündüğüm açılı çizimlerde bir objeyi aynı doğrultuda taşımanın zorluğu...Anlatabilmişimdir inşAllah wiew,local,parent gibi seçeneklerin bulunduğu transformdan bahsediyorum.
Bununla ilgili yazılmış bir script veya pplugin bilen arkadaşlar varsa paylaşırsanız sevinirim çok sıkıntı çekiyorum valla.
Kolay Gelsin.
- Offline
- Erkek
Gizmolarda ne gibi bir sıkıntı yaşıyosun ki ?
- Offline
- Erkek
helpers bölümünde tape var. oryantasyon sorununda baya iş görüyor.
snap`leri açın
dilediğiniz gibi snap`leyerek tape oluşturun
sonra o gizmo seçeneklerinde "pick" var onunla tape`i seçin
bütün transformlar tape`in açısına göre olur.
yani bir objedeki sadece bir yüzeye bile çevirirsiniz world gizmolarını
ne kadar rotate edildiği belli olmayan objeleri bile eksenlere oturtabiliyorum tape ile.
açılı objenin düz kenarının iki noktasına snap`leyerek tape oluşturun
sonra objeyi tape`e child yapın
tape in kendisini ve uzantısını aynı doğrultuya getirin.
sonra objeye utility bölümünden reset xform deyin ve editable mesh`e çevirin. world koordinatlar düzgün bir biçimde sıfırlanır.
- Offline
- Erkek
Ümit , tape ölçmek için kullanılmıyor mu ?
- Offline
- Erkek
Tape`in bu şekilde de kullanıldığını bilmiyordum, faydalı bilgi.
- Offline
- Erkek
ölçmek için aslında ama başını ve kıçını iki noktaya snap`leyince tape`in local koordinatları o iki nokta arasındaki açıya göre konumlanıyor. öyle acayip yerlerde hayat kurtarıyor ki öyle böyle değil. direk bu işi yapan başka birşey varmı bilmiyorum ama bunu keşfettikten sonra aramadım bile.
standart eksenlerin yetmediği yerlerde uzun zamandır kullanıyorum.
- Offline
- Erkek
gizmo seçeneklerindeki pick nerede acaba biraz açabilir misiniz?
- Offline
- Erkek