3ds Max : geçersiz material dizin yolunu düzenlemek?
bilen mutlaka biliyordur ama benim gibi yeni öğrenenler için yardımı olur diye not düşüyorum.
http://www.vray-materials.de sitesinden indirdiğimiz bazı materyallerin image dizin yolları yanlış oluyor. paylaşan kişi serverda yada kendi local pc`sinde çalışıyor diye, dizin yollarını kontrol etmeden upload ediyor. bu pathleri tek tek düzenlemek yerine
"utilities > more.. > bitmap/photometric paths"
hemen yanında açılan "edit resources" butonuna tıklayın. açılan dialog penceresinden "select missing files" butonuna tıklayın. materyallerinizde varsa geçersiz dizinleri seçicek. hemen aynı pencerede "new path" edit kutucuğuna, bilgisayarınıza materyelinizi indirdiğiniz geçerli dizin yolunu yazın veya seçin. "set path" butonuna tıkladığınızda geçersiz dizin yollarını sizin ayarladığınız dizin yolu ile değiştiricek.
uzun uzun yazdım ama aslında birkaç tıkla halledebilecek bir şey.
- Offline
- Erkek
Teşekkürler.
- Offline
- Erkek
bu anlattığın yöntem herzaman sağlıklı çalışmıyor
kullandığın bazı shaderlerin içinde bulunan kaplama dosyalarını gösteremeyebiliyor
onun yerine shift+t yapatığında açılan asset trackingi kullan çok daha güvenilir ve fonksiyonel
- Offline
- Erkek
Erkan hocama katılıyorum Asset tracking bencede daha iyi.Bilgi için teşekkürler.
- Offline
- Erkek
erkan birden fazla çözümün olması güzel. karşılaştığım soruna göre çözüm aradığım için bu toolların bir çoğunu yeni yeni öğreniyorum. asset trackingide denicem. teşekkürler
- Offline
- Erkek