3ds Max : GAMMA PROBLEMİ_VRAY
Merhaba arkadaşlar. Max yaptığım çalışma sonucu çok karanlık bölgeler oluşmasında dolayı vray color`daki gamma ayarını 2.2 yaptım . Gamma/ Lut Correction`da input değerini 2.2 output ise 1 olarak bıraktım. Sonuç istediğim görüntüyü elde ettim. Sorun ise, bunu LCD ekran masaüstü bilgisayarda yaptıktan sonra, dizüstü bilgisayara aktardığımda aynı görüntü gözükmeyip daha karanlık ve soluk bir render ile karşılaştım ama hiç gamma uygulanmamış halindeki kadar da karanlık değil. Şimdi kafam iyice karıştı. Hangisi gerçek görüntü? Daha da önemlisi çıktı aldığımda tam olarak hangisi çıkacak hiç bilemedim yardımcı olursanız çok sevinirim. İyi çalışmalar.
- Offline
- Erkek
Bu arada belirtmeyi unuttum. Vray color mapping ayarlarım şöyle:
HSV Exponential
Dark Multiplier: 1,2
Bright Multiplier : 1,0
Gamma Correction : 2,2 ayrıca;
Sub-pixel mapping , clamp out, affect background ve linear workflow işaretli durumda.
- Offline
- Erkek
LUT vs. olaylarınıda yazabilirim ama kafan karışmaması için önce:
Bütün Masaüstü ve notebooklar sRGB`ye göre çalışıyor. ( Benim gibi pro monitör kullanmıyorsan ).
Ama yinede monitörler arasında ciddi farklar olabilir. Pro monitörlerin bile exposure ve renk ayarları tutmuyor. Baskıda aynen çıkması için Spyder Pro gibi cihazlar kullanmak gerekiyor.
Eğer color managment yapılmış bir program ile bakmıyorsan,
senin problemin tamamen monitör ayarından kaynaklanıyordur. İnternette software calibrasyon programları indirebilirsin ama baskı işiyle uğraşıyorsan spyder veya X-rite gibi cihazlara ihtiyacın var.
Eğer istersen renk ve Lut hakkında daha geniş bilgi verebilirim. Vraydeki o ayarların monitör farkını açıklamıyor eğer dediğim gibi başka bir ayar yapmadıysan.
İyi çalışmalar.
- Offline
Sayın Murat bey, açıklamanız çok teşekkür ederim. Dediğim gibi belirttiğim bu ayarlar dışında herhangi birşey yapmadım. Arz ettiğim gibi, bu renderin benim gördüğüm haliyle diğer bilgisayarlarda da ve özellikle baskı alırken de aynı olması gerekiyor. Bunun için söylediğiniz programları biraz daha açıp ve renk -lut hakkında daha geniş bilgi verirseniz çok sevinirim.
Ayrıca önemli bir nokta da, daha önceki çalışmalarımı kontrol ettim. Diğer dosyalardaki gibi herhangi bir gamma ayarında değişiklik yapmadığım, color correction ve photoshop düzeltmeleri de yapmadan salt render çıktılarını kontrol ettim. Çalıştığım bilgisayardakilerde herşey güzel gözükürken, diğer bilgisayarda yine soluk ve az da olsa karanlık çıkma durumu söz konusu. Bu konuda yardımcı olursanız sevirim. Tekrar ilgi ve desteğiniz için teşekkür ederim. İyi çalışmalar.
- Offline
- Erkek
Renk Lut olayları baya kafa karıştırıcı olabiliyor.
Eski monitörler tam olarak görüntüyü düzgün aydınlıkda veremediği için belli bir LUT veriliyor bütün görüntülere. LCD`lerde bu problem olmasada yinede eski TVlerle uyumlu olması için karartılmışlar. sRGB ve videoda Rec. 601(SD) ve Rec 709(HD) LUT`larının tek yaptığı bu karartmayı düzeltmeleri (Gamma 2.2). 3dsmax linear çalışıyor yani bunun anlamı gamma = 1.0. Default olarak render ederken bu düzeltiliyor 2.2`ye.. Linear çalışmak her zaman daha iyidir. Onun detaylarını internetten öğrenebilirsin. "Linear Workflow" diye arayabilirsin.
3dsmax Default olarak Gamma 2.2`ye ayarlıdır. yani render ettiklerin LCD düzeltilmesi yapılmış oluyor. Save yaparken altta gamme ayar seçeneğini görmüssündür. Onu 1 olarak değiştirsen monitörde gördüğün sonuç doğru render olmayacakdır. düzgün görmek için Gamma/Lut correction yapman gerekecek. Kısaca Linear Workflow yapmıyacaksan veya tam ne olduğunu bilmiyorsan Gamma/Lut correction ayarlarının hepsini 2.2 olarak bırakmak en doğrusu. Input dediği bitmapların gammasi. Foto makinelerinin çoğu sRGB (pro makineler dışında) ve internetten yüklediğin texturelar sRGB. Bu yüzden o değeri değiştirmek yanlış olur. (Mac gammasi 1.8`dir - mac kullanıyorsan prefrencedan onu 2.2 yapabilirsin PCyle ve TV ile uyumlu olması için )
Monitörler konusunda bütün bilgisayarları eşitlemek istiyorsan Spyder ve X-Rite`in yaptığı özel cihazlar var. Onlar ile bütün bilgisayarları eştliyip çıktıda tam olarak gözükecek sonuca getirebilirsin monitörler. Spyder Elite Çift monitör çalışanlar için daha pahalı versiyonu. Bunlar baya pahalı cihazlar. Bunların dışında tabi ekran kartı ve monitörünün kalitesi çok önemli. Pro. monitör kullanmanın en büyük özelliği çalışmalarının bütün farklı bilgisayarlarda aynı gözükmesi aslında.
Para harcamak istemiyorsan "Calibrize" gibi bedave programlarla idare edebilirsin. Ama o cihazlar olmadan baskıyı yakalamak çok zor. Benim kullandığım Ekran Dell`in en pahalı fotoğraf IPS ekranı. Onda yaptıklarım bile baskıda tam olarak doğru çıkmıyor. Özel fabrika ayarlı sRGB preseti olmasına rağmen.
Başarılar..
- Offline
Murat bey ilginiz için teşekkür ederim çok yardımcı oldunuz. İyi çalışmalar.
- Offline
- Erkek