3ds Max : Gamma / Lut Setup Doğru Ayar Nedir?

Gamma / Lut Setup Doğru Ayar Nedir?
armym00nEray KankayaAvatar

Merhaba arkadaşlar ben max 2010dan 2013 e geçtim merak ettğim konu şu gamma/lut setup 2013 te Enable ve ayarı 2.2 2010 da ise Disable yani bu ayarın maksadı tam olarak nedir hangisini takip etmek doğru olur. Sanki gamma 2.2 yapınca material kısmında renk tonlarını tutturmak daha zorlu gibi geldi.


2013-07-11 16:32:19
  • Offline
  • Erkek
http://www.tunckaradag.com/2011/04/3ds-max-vray-gamma-ayari/ linkteki derste anlatmış
cizgicizgiGökhan GülerAvatar

http://www.tunckaradag.com/2011/04/3ds-max-vray-gamma-ayari/ linkteki derste anlatmış arkadaş yararlı bilgiler var kolay gelsin


http://www.g2mim.com
2013-07-11 17:42:04
  • Offline
  • Erkek
Çok teşekkür ederim Gökhan
armym00nEray KankayaAvatar

Çok teşekkür ederim Gökhan bey güzel bir anlatım oldu benım için


2013-07-11 18:02:15
  • Offline
  • Erkek
linkte herşey anlatılmış evet
rakunnerrakunner

linkte herşey anlatılmış evet materyal hazırlarken ve render alırken gamma lut 2.2 de olmalı yoksa renderda ışık patlamaları ve karalık alanlar oluşur.


2013-07-11 22:44:32
  • Offline
  • Erkek
önemli değil :)
cizgicizgiGökhan GülerAvatar

önemli değil :)


http://www.g2mim.com
2013-07-12 08:03:12
  • Offline
  • Erkek
Bnede bir kaç şey
digidrawtechSerkan KÖSEAvatar

Bende bir kaç şey söylemek istiyorum. Daha basit bir dille;

Gamma yüksek ise renklerde contrast azalır, gamma düşük ise contrast artar.
gamma gereğinden fazla yüksek olurse soluk bir render, düşük ise patlamalı ya da karanlık noktalı ama doygun renklerde render elde edersiniz. Çoğu zaman ekran kartlarımız, monitörlerimiz veya çalıştığımız odanın ambiyansı bizi yanıltır. Bu yüzden gamma lut setup da karıncalı karenin içinde solid kare verilmiştir. Bu solid karenin rengi biz gama değeriyle oynadıkça açılır kapanır. karıncalı kısım ise siyah beyaz pixellerin dama gibi dizilmesiyle oluşmuş sabit renkli bir alandır.

Arkanıza yaslanıp mınitörsen uzaklaşıp baktığınızda solid kare pixelli alanda kamufle olup kaybolana kadar gamma değeriyle oynanır. Bu bazen 1,35 olur bazen 1,8 ya da başka bir şey.

Burda yapılan ayar material editörde ve aktif ekranda da aynı olsun diye affect material yazan kutucukklar işaretlenir, input ve output a da aynı gamma değer, yazılır. Frame buffer kullanmayı gerektirmeyen nokta ise;
F10/Vray/Color Mapping deki Gamma değerinin de gamma lut setupdaki değerle aynı olması. Bu insan gözüne yakın bir tat çıkaracaktır. Yine de karanlık ya da patlayan noktalar var ise dark multiplier değeri yükseltilerek aydınlatılabilinir ya da Bright Multiplier değeri kısılarak patlamalar azaltılabilinir.


İşimiz render, gücümüz render!
2013-07-23 01:24:57 Edit:2013-07-23 01:26:48
  • Offline
  • Erkek
Teşekkürler vermiş olduğunuz bilgiler
armym00nEray KankayaAvatar

Teşekkürler vermiş olduğunuz bilgiler için. Bu gamma değirini öğrendiğim çok iyiy oldu. Renderlarımı daha net almaya başladım.

En önemlisi ahşap malzemesi atadığımda çok soluk ve çiğ duruyordu oyuzden photoshpta düzeltmek durumunda kalıyodum sımdı sıkıntım ortadan kalktı


2013-07-23 09:22:34
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!