3ds Max : Gamma & LUT Correction
evet. 2.2 olmalı. ama öncesinde materyal editörede hazırlamalısın ki süprizlerle karşılaşma.
http://www.murat-yilmaz.com/3dhane/?p=794
incelemeni tavsiye ederim.
- Offline
- Erkek
Murat Bey, teşekkür ederim. Ayarları değiştirmek üzere girdim verdiğiniz linke fakat şöyle bir şey kafamı karıştırdı şimdi de. Input gamma ve output gamma nın olması gereken değerler her kaynakta farklı verilmiş. Input 2,2 , output 1,0 yapanlar var, ikisini de 2,2 yapanlar var, ikisini de 1,0 yapanlar var. Hangisi uygun benim için? Neye göre karar vereceğimi bilemedim.
- Offline
Gamma 2.2 diğer adıyla linear workflow aslında önemli bir konu. Arkadaşlar zaten anlatmış gerekliliğini. Fakat bir not, bazı arakdaşlar soluklaştığını söylüyor. Eğer normal şekilde aydınlattığınız bir sahneyi linear workflowa çevirirseniz elbette solma ve patlama olacaktır. Çünkü siz gama 1 için aydınlatma yapıyorsunuz ve bu oranlar 2.2 için çok fazla kalıyor. Eğer tamamen gama 2.2 sahnesinde materyal, texture ve ışık ataması yaparsanız bir sorun kalmaz. Peki faydası ne bunun? 5 ışık koyarak aydınlatacağınız sahneyi bazen 1 ışıkla aydınlatabilirsiniz.
*Yalnız Vray frame buffer gama 2.2 olarak algılamıyor bildiğim kadarı ile renderları, o yüzden curve editor ile ufak bir ayar çekmek gerekli.
http://www.aversis.be/tutorials/vray/essential_gamma_01.htm
bu linkte herşeyi ayrıntısı ie anlatmışlar, çok faydalı.
- Offline
- Erkek
Çok teşekkürler Başar Bey. En sonundaki bir yazı son noktayı koymama yaradı.
Ya input gamma`yı 2,2 yapıp bırakmak ya da her seferinde materyal çağırırken 2,2 olması gerektiğini tekrar tekrar belirtmek gerekiyor. Umarım doğru anlamışımdır.
Alıntı:
Now you have two options for dealing with textures:
- each time when you load a texture, specify it`s gamma in the bitmap loader
- in the gamma & lut preferences, set input gamma to 2.2, so all your textures will be loaded as gamma 2.2 textures.
- Offline
aynen öyle. output değiştirme 1 kalsın.
- Offline
- Erkek
Çok teşekkürler. Oldukça önemli bir şey öğrendim sayenizde :)
- Offline