3ds Max : GAMMA and LUT

GAMMA and LUT

Gamma and lut açıkken "bitmap files" input ve output değerleri ne olmalı, ayrıca buna göre color mapping` te gamma değeri ne olmalı? amacım hazır materyallerdeki bitmap renkleri ile "materyal editor", "render" ve kayıt edilen son çıktıdaki renklerin aynı olması, yani birbirini tutması.


2012-05-16 16:01:01
  • Offline
  • Erkek
bu ayarları deneyebilirsiniz.
sener4186şener yıldızAvatar


bu ayarları deneyebilirsiniz.

http://www.tr3d.com/forum/oku/3dsmax/render-penceresinde-gorunen-ile-kaydedilen-resim-farki/


http://www.seneryildiz.com.tr
2012-05-16 16:11:44
  • Offline
  • Erkek
evet şimdi çözdüm en

evet şimdi çözdüm en sonunda tşk ederim. artık herşey tam uyumlu oldu şöyleki;

gamma and lut aktif
input 2,2
output 1,0
color mapping gamma 1,0

alınan renderi kaydederken şu yapılmalı ek olarak;
override 2,2 yapılmalı.


2012-05-16 16:20:54 Edit:2012-05-17 15:08:09
  • Offline
  • Erkek
vray frame buffer penceresi
osenverOsenverAvatar

vray frame buffer penceresi ile save yaparken color mapping gamma 2,2 ise bir daha override 2,2 yaparak save etmeye gerek yok çünkü o görüntü output 1 iken color mappinng gamma 2.2 nin sonucunu gösteriyor.Zaten 2,2 düzeltmeli.

Ancak mental ray ile alınan renderlarda save ederken output 1 iken ben de save override 2,2 yapıyorum.Çünkü mental da color mapping gamma özelliği yok ya da eklerdilerse de daha haberim olmadı.


http://3dilimkurgu.wordpress.com/ ***
2012-05-17 00:11:41 Edit:2012-05-17 19:06:56
  • Offline
  • Erkek
arkadaşlar gamma
advertisarTurhan TosunAvatar

arkadaşlar

gamma and lut aktif
input 2,2
output 1,0
color mapping gamma 2,2 olursa eğer frame bufferde sRGB işaretli olmuycak
eğer color mapping gamma 1 değerinde olursa sRGB işaretli olcak bende doğru olan color mapping gamma 1 değerinde olması ve sRGB işaretli olması

alınan renderi kaydederken şu yapılmalı ek olarak;
override 2,2 yapılmalı.


2012-05-17 12:25:46
  • Offline
  • Erkek
gamma and lut aktif
osenverOsenverAvatar

gamma and lut aktif

input 2,2
output 1

vray
color mapping gamma 2.2 ile kaydederken override 2,2 ile kayıda gerek yok.

color mapping gamma 1 ise o zaman override 2,2 gamma ile kayıt yapılır.


http://3dilimkurgu.wordpress.com/ ***
2012-05-17 19:01:59
  • Offline
  • Erkek
ben senın yerınde olsam
canercecanerAvatar

ben senın yerınde olsam gamma lut ayarlarını hıc kullanmam ps de render aldıktan sonra aynı kalıteye hatta daha ıyısıne getırebılırsın


2012-05-18 18:09:54
  • Offline
  • Erkek
gamma lut ayarları artık

gamma lut ayarları artık problem değil de, photoshop o kadar ii bilmiyorum ama yine de saol önerin için.


2012-05-18 20:59:48
  • Offline
  • Erkek
Aynı sorun bende de
HTarhanHasan TARHAN

Aynı sorun bende de vardı . Gamma output ayarını 1.1 e düşürdüm düzeldi.


2012-05-23 14:16:27
  • Offline
  • Erkek
eğer sonucu .hdr.exr tarzı
izzetizzet ALŞAN

eğer sonucu .hdr.exr tarzı bir formatta alacaksanız output 1.o olmalı bitmap,jpg ve benzeri çin ise 2,2 olmalı


https://www.3dokulu.com Türkiye`nin 3D Eğitim Platformu
2012-05-23 14:50:01
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!