3ds Max : GAMMA and LUT
Gamma and lut açıkken "bitmap files" input ve output değerleri ne olmalı, ayrıca buna göre color mapping` te gamma değeri ne olmalı? amacım hazır materyallerdeki bitmap renkleri ile "materyal editor", "render" ve kayıt edilen son çıktıdaki renklerin aynı olması, yani birbirini tutması.
- Offline
- Erkek
bu ayarları deneyebilirsiniz.
http://www.tr3d.com/forum/oku/3dsmax/render-penceresinde-gorunen-ile-kaydedilen-resim-farki/
- Offline
- Erkek
evet şimdi çözdüm en sonunda tşk ederim. artık herşey tam uyumlu oldu şöyleki;
gamma and lut aktif
input 2,2
output 1,0
color mapping gamma 1,0
alınan renderi kaydederken şu yapılmalı ek olarak;
override 2,2 yapılmalı.
- Offline
- Erkek
vray frame buffer penceresi ile save yaparken color mapping gamma 2,2 ise bir daha override 2,2 yaparak save etmeye gerek yok çünkü o görüntü output 1 iken color mappinng gamma 2.2 nin sonucunu gösteriyor.Zaten 2,2 düzeltmeli.
Ancak mental ray ile alınan renderlarda save ederken output 1 iken ben de save override 2,2 yapıyorum.Çünkü mental da color mapping gamma özelliği yok ya da eklerdilerse de daha haberim olmadı.
- Offline
- Erkek
arkadaşlar
gamma and lut aktif
input 2,2
output 1,0
color mapping gamma 2,2 olursa eğer frame bufferde sRGB işaretli olmuycak
eğer color mapping gamma 1 değerinde olursa sRGB işaretli olcak bende doğru olan color mapping gamma 1 değerinde olması ve sRGB işaretli olması
alınan renderi kaydederken şu yapılmalı ek olarak;
override 2,2 yapılmalı.
- Offline
- Erkek
gamma and lut aktif
input 2,2
output 1
vray
color mapping gamma 2.2 ile kaydederken override 2,2 ile kayıda gerek yok.
color mapping gamma 1 ise o zaman override 2,2 gamma ile kayıt yapılır.
- Offline
- Erkek
ben senın yerınde olsam gamma lut ayarlarını hıc kullanmam ps de render aldıktan sonra aynı kalıteye hatta daha ıyısıne getırebılırsın
- Offline
- Erkek
gamma lut ayarları artık problem değil de, photoshop o kadar ii bilmiyorum ama yine de saol önerin için.
- Offline
- Erkek
Aynı sorun bende de vardı . Gamma output ayarını 1.1 e düşürdüm düzeldi.
- Offline
- Erkek
eğer sonucu .hdr.exr tarzı bir formatta alacaksanız output 1.o olmalı bitmap,jpg ve benzeri çin ise 2,2 olmalı
- Offline
- Erkek