3ds Max : fracture voronoi - massfx yardım
arkadaşlar bir çeşit kırılma için fracture uygulamak istiyorum 3-4 çeşit script kulanmama rağmen dynamic rigid body verip oynatınca kendiliğinden patlıyor. örnek bi video hazırladım. dışardan hiç bir etki verilmeden patlıyor bu. bense sadece vurma şiddetine göre patlamasını istiyorum. birsürü tutorial izledim. defalarca aynı işlemi yaptım. fakat onların elde ettiği sonucu bi türlü alamadım. büyük ihtimal massfx ile ilgili bir yanlış yapıyorum. daha doğrusu massfx ile ilgili bir sorunda var. mesh seçerken sadece convexi seçebiliyorum en uygun olarak. çünkü original yok. çıkmıyor. objelere tek tek atadığım zaman çıkıyor ama toplu atadığımda çıkmıyor. kullanacağım sahnede de 100den fazla obje var tek tek uygulayamam yani. bi yardım edin nolur.
video link :http://www.youtube.com/watch?v=qy_ETD8uuhw
- Offline
- Erkek
Bir etki illaki vardır.Bu şekilde patlamaz yoksa.En fazla aktif olduğu için ortamda yer çekimide varsa aşağı doğru kayar hafif bir bozulma ile.Mass fx `i hiç kullanmadım ama bence biraz ara yüzünü kurcala.Massfx harıcı bir helper olmadığına bak sahnede.Bir de tam olarak ne yapmaya çalıştığını anlatırsan daha fazla yardımcı olabilirim.
- Offline
- Erkek
hocam var olan etki şu. ben fracture scriptini kulanınca istediğim kadar parçaya bölüyo objeyi. videodaki sahne için 32ydi galiba. daha sonra massfx için rigid body uyguluyorum. yani nesnenin etkilşimli var olan gerçek bir nesne olduğunu tanıtıyorum. daha sonra nesnenin etkileşim alanını girmem gerekiyo. onu da massfx menüsünden convex, concav, box, sphere gibi şeylerden seçiyorsun. ki ben parçaların herbirini ayrı bir nesne olarak tanıtacağım için toplu olarak seçip rigid body atıyorum. izlediğim tutoriallarda da böyle yapıyorlar zaten. fakat her şekil rastgele oluştuğu için concave(iç bükey), convex (dış bükey) box(dikdörgen plazma) gibi tanımalamalar kullanamıyorum bu parçalar için. original denilen parçanın vertex ve spline`larını yüzey kabul eden seçeneği seçmem gerekiyor. ama o benm seçeneklerde yok. ama tek tek atayınca çıkıyo. toplu yapınca çıkmıyo. e şimdi 100 parçaya tek tek atayamam. zaten çok uufak parçalarda var. geleyim patlama sebebine. original seçemediğim için ona en yakın seçenek olarak convex seçebiliyorum. ama o zamanda bir yerde içeri doğru bir kırıklık varsa orayı es geçiyor. iki tepeyi birleştiren bir çizgi çizeceğimizi düşün. gerçeğe en yakın seçenek drek toprak üzerinde bir hat çizmektir. ama convex onu yapmıyo. tepeler arasına direk halat geriyo. daha da basit anlatamam yani kusura bakmayn.
- Offline
- Erkek
ve bu hatlar birbirinin içine geçiyor. daha sonra fizik motorunu çalıştırdığımda da bunların birbirlerine uygulaması gerek kuuvvet çok büyük diyor (iki tane aynı yüklü ve çok güçlü mıkantsı birleştirmeye çalıştığımızı düşünün. biyerden sonra bırakın ) ve bu büyüklükteki güç onları savuruyor.
- Offline
- Erkek
Dediğim gibi massfx hiç kullanmadım.Mesh ler için rigid body tanımlaması yapılırken orjinal diye bir seçeneğin var olup olmadığını bilmiyorum belki massfx`de vardır.Fakat benim bildiğim convex zaten direk mesh`in şeklini alır.O konuda fragmentlerin yani parçaların hangi şekilde olduğunun bir önemi olmaması lazım.Bide benim sorduğum yaptığın çalışmanın mantıksal açıklaması değildi.Yani tam olarak ne yapmaya çalışıyorsun proje nedir?Belki daha pratik farklı bir yol bulabiliriz...
- Offline
- Erkek
yok hocam almıyor. yani aslında alması gerekiyor diye biliyordum ben de ama yok. yapmaya çalıştığım proje basit. bir sarkaç var. tepeden düşüp gong`a vuracak. vurunca gong parçalanacak ve geriye sadece adımın yazılı olduğu taş muhafaza mı derler, tutan şey yani, kalacak.
- Offline
- Erkek