3ds Max : FBX Export İşlemleri

FBX Export İşlemleri
AfunroMatriux

İyi Akşamlar Abiler,

Bu seferki sorum başlıktada belirtildiği üzere FBX export işlemi. Araştırdığıma göre FBX içerisine texture kaplamaları gömebilen dosya türü ama binary yada ascii saklama seçmeme rağmen herhangi bir export işleminde solid olarak tek renk görünüyor.

FBX dosyası hakkında bilgilendirici olabilirmisiniz acaba yada başka bir import yolum var mıdır önerileriniz nelerdir??

Teşekkür Ederim .


2018-02-21 02:20:23
  • Offline
embed media: https://answers.unity.com/storage/temp/31143-untickmedia.png

embed media:
https://answers.unity.com/storage/temp/31143-untickmedia.png


2018-02-21 13:30:42
  • Offline
  • Erkek
teşekkür ettim hocam ama
AfunroMatriux

teşekkür ettim hocam ama denedim olmadı mayaya attığım zaman bu fbx dosyasının 3d programlar arasında genel özelliklerini pek bulamadım sorun daha geneldi benim

gösterdiğiniz işlemi yapınca yinede mayada açtığımda bu dosyayı texturelardan ve cameradan felan eser kalmıyor bunun içinde ayarlarda ascıı yada binary felan var bunların farkınıda bilmiyorum ne araştırmalıyım yol gösterirseniz sevinirim


2018-02-21 23:33:14
  • Offline
Binary ve ASCII`nin farkı

Binary ve ASCII`nin farkı oluşan dosyanın boyutu, makineler arasında taşınabilirliği falan gibi kullanıcı tercihleriyle ilgilidir. Binary dosyalar daha küçüktür, ancak işletim sistemleri ve farklı mimarideki cpu`lar arasında taşınabilirlik sorunu yaratabilirler. ASCII dosyalar insanlar tarafından açılıp okunabilir text dosyalarıdır, ancak import/export işlemleri yavaştır ve dosya boyutu büyüktür.

Normal şartlar altında binary kullanmak daha mantıklıdır. FBX sürümünde de içinde bulunulan seneden 2-3 sene öncesini tercih edersen dosyanın yazılımlar arasındaki import/export desteği artar.

Bende Maya mevcut değil. O yüzden Maya neden texture veya sahneyi ithal edemiyor bilmiyorum.


2018-02-22 13:57:25
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!