3ds Max : En kullanışlı ve En güzel Çim yapımı
Maxteki en büyük sorunlarımdan biridir çim. Ya sahnemi çok kasar ya da çimin o hissini alamam. Çim ile ilgili bir sürüde kaynağa bakıp uyguladım ama nedendir bilemiyorum hiç beceremedim istediğimi. Benim beceriksizliğim olsa gerek. =) Şimdi size soruyorum =) Özellikle aşağıdaki linkteki çalışmayı yapan sayın üstada ve bu çim yapılırken açığa çıkmamış bütün sırları bilen herkese =) sorum. Şu çim olayına bir açıklık kazandırmak istiyorum artık. Sizlerin yardımıyla.
http://www.tr3d.com/up/galeri/1gj/_proje.jpg
- Offline
- Erkek
nenim algıladığım ki sürekli çimlerin aynı şekilde tekrarındand dolayı, benim kullandığım bir metoda çok benziyor. örneğin elinde 100x100 ebatında bir çim kesitin var. Bunu mentalrayde veya vrayda proxy veya mexh olrak export edip güzelçe sıralıyorsun. yada advanced painter ile yüzeyde boyama yapıyorsun. Benim anladığım resimde gördüğüm füzgünce sıralama işlemi yani array ile. çünkü çimler rahatsız etmesde bile dikkatlice bakıldığında sürekli tekrar etmiş.
- Offline
- Erkek
Evet çimlerde sürekli bir tekrar var onu bende farkettim. Olmaması gereken bişi değilmi zaten sürekli tekrar etmemesi gerek. Ama benim sorum o değil. Displacement çok güzel olmuş yani gerçekten çim gibi duruyor bu etkiyi ben veremiyorum. Displacementlamı yapılır böyle bir etki sadece. Yoksa başka yollarıda var mı?
- Offline
- Erkek
Bence de Murat´ın bahsettiği yöntemle yapılmış. Displacement ile bu etkinin verilebileceğini zannetmiyorum.
- Offline
kesinlikle diplacement değil. Modellenmiş ve texture atılmış bir ply yada mesh şeklinde çim var orda. Sonra bu mesh bir şekilde scatter edilerek yüzeye yayılmış. Eğer vray kullanıyor ise autograss var harike sonuçlar çıkartıyor. ama mental kullanıyorsan proxye çevirim yüzeyi boyamalısın.
Bak burda mesela öyle yaptım
http://www.tr3d.com/up/galeri/pe/_proje.jpg
- Offline
- Erkek
Displacement ile bunun alasını yapabılırsin tek yapman gereken Displacement ile cellular mapi bır arada kullanmak..
- Offline
- Erkek
Daha geçen haftaya kadar pflow derdim ama demiyorum çünkü yeni çıkan krakatao hair and fur´u destekliyor.
http://www.thinkboxsoftware.com/news/2011/8/1/thinkbox-software-unveils-krakatoa-mx-20-at-siggraph-2011.html
Render süreniz çok çok çok kısalacaktır normale göre.
Edit : Krakatao render moduna geçtikten sonra viewport´tada bir rahatlama oluyor.2.0 sürümünü bulmak biraz zor olabilir ama yinede aklınızda bulunsun.
- Offline
- Erkek
Displacement ve cellular map ile yaptığınız çimenler sanki çim adammış gibi olur. Yani dimdik duran çimenler gibi olur. Güzel de olur ama doğal olmaz. Doğada çimenler herzaman dik değildir. şekil ve ebatları yön ve eğimleri hepsinin bir farklılıkları vardır. Bu yüzden diplacement ve cellular map ile yaptığınız yuvarlak hatlara sahip dik çimenler elde edersiniz buda taze yeni kesilmiş çimen gibi durur. Bunu istemiyor doğal görünümlü ve tek karelik alanlar için çimen istiyorsanız en iyisi çimeni modelleyim vray veya mental rayde proxy mesh mantığında çoğalmanızdır. En doğalı budur.
- Offline
- Erkek
Peki proxy mesh mantığını multiscatter ile rahatça yapabiliriz o zaman dimi yanılıyorsam düzeltin. Sahneyi kasma gibi bir sorun olmaz dimi multiscatter ile ve rendere ne kadar etki eder.
Sürekli toplu konut yaptığım ve genelde tüm vaziyet planı görüncek şekilde renderlar aldığım için displacement çimler çok sorun yaratıyor.
Eğer multiscatter da böyle bir sorun olmazsa artık öyle deniycem demektir. =)
- Offline
- Erkek
Çalışırken sahneyi kasmaz ama render süresine etki edecektir. Yine de kendi deneyimlerimce kaliteli bir displacement map´e göre çok daha hızlı. Displacement RAM´e çok yükleniyor.
[IMG]http://img847.imageshack.us/img847/5282/bedesten1kck.jpg[/IMG
Bu resimdeki çimleri multiscatterla yapmıştım. çimsiz deneme renderlarımla çok az süre farkı oldu. tabi çim alan az ve çime verdiğim materyal basit bir materyaldi.
Bu arada render.ru ´da hazır çim sahneleri var.
http://rendering.ru/ru_en/models/igrass/igrass-vol1.html
Sanırım örnek resimdeki çimler buradan satın alınmış.
- Offline