3ds Max : Eğri yüzeylerde dönen yol şerit çizgisi
Yolun virajlarında yol kaplamalarında şerit çizgisi sıkıntı veriyor.
Bunu kaplama olarak yapmanın en iyi yolu nedir ? Bilen var mı acaba?DÜm düz giden yol sola doğru dönüş olduğunda kaplamalarda sıkıntı çekiyorum , umarımderdimi anlatabilmişimdir
- Offline
- Erkek
ben kavsak gibi bölgeleri sweep ile çizilmiş nesneler ile geçiyorum otomatik olarak uw map doru atanıyor
- Offline
- Erkek
Eğer kesinlikle kaplama ile yapacaksanız;
araştırmanız için anahtar kelimeleri yazıyorum.
UVW kordinatlarına göre kaplama üretmek için aşağıdakiler
Unwrap UVW , Render UVW , photoshop veya benzeri bir program
kaplama uygulamak içinse asfalt veya benzeri yüzeyler için kullanacağın malzeme türü
Blend material`i araştırırsan işini daha profesyonel ve hızlı yapmayı öğrenmiş olursun. Başarılar diliyorum.
Aman yanlış anlamayın aşağıdaki mesaj şahsınıza değil, forumu istediğini al ve git şeklinde kullanan bazı kesimler var olaki dikkatini çeker, okurlarsa kızım sana söylüyorum gelinim sen anla misali.
Eğer balık istiyorsan ısrarcı mesajlar yazarak birinin size direkt nasıl yapıldığını göstermesini isteyebilirsiniz.
- Offline
- Erkek
Murat Bey dediğinizi deneyeceğim eğer sıkıntı olursa tekrar buraya yazarım.
Fatih bey Uvw yada Unwrap işimi çözmüyor şöyle anlatıyım düm düz giden bir yol (kaplama materyalim düz çizgi- asfalt üzeri tek çizgi kesiksiz)
mesala 30 mt düz giden yol , sonra 10metre yarıçapı 30 derece olan bir yay yapıyor ,
Burda yola unwrap yada Uvw uygularsam tam dönüşte çizgi yaya dik olarak donmeye başlıyor ...
- Offline
- Erkek
Sanırım siz benim "UVW Map" ten bahsettiğimi sandınız ancak "Unwrap UVW" ten bahsediyorum ikisi farklı şeyler.
- Offline
- Erkek
Yok fatih bey Unwraptede yapamadım
Ondada denedim , siizn bu sekilde yaptığını kaplama olarak bi yol varmı gonderebileceğiniz
- Offline
- Erkek
murat bey dediğiniz sweep ile bi kaç deneme yaptım gerçekten çok iyi çalışıyor sanırım bu işi en iyisi sweep ile yapmak olacak , yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
- Offline
- Erkek
Yolu bend ile çeviriyorsanız önce kaplamayı atayın sonra bend uygulayın. bu sayede kaplamanız kıvrımlar gibi şekil değiştirecektir.
- Offline
- Erkek
Unwrap UVW ile miss gıbı olur
- Offline
- Erkek
Belki olur ama sanırım en iyi yöntem Sweep modifier yada Loft modelleme tekniği
Araştırmalarım bunu gösterdi
- Offline
- Erkek