3ds Max : Editable Poly`e çeviriden sonra istenmeyen edgeler
Merhaba
Daha öncede forumda bu sıkıntıyı yaşayan arkadaşın açtığı konuyu inceledim. Ama benim bu edgeler remove ile gitmiyor. Delete yapıncada polygon siliniyor.
Line`dan extrude yaptıktan sonra: http://i.hizliresim.com/WrprEq.jpg
Editable Poly`e çevirince çıkan istenmeyen edgeler: http://i.hizliresim.com/rdNdZM.jpg
Editable sonrası chamfer uygulayınca çıkan kırık yüzeyler:
http://i.hizliresim.com/02pbvY.jpg
Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
İyi çalışmalar..
- Offline
- Erkek
vertex numaralarını kontrol edin olmuyorsa boolon la yapmayı deneyin.
- Offline
- Erkek
Vertex numaralarını kontrol ettim hocam.
Boolen ile yapıncada bi kısmı açıyor bi kısmı kapatıyor. Proboolen ile de birsürü kırık yüzey çıkıyor bu sefer.
- Offline
- Erkek
parçalarayarak dene istersen 2 parça mesela
- Offline
- Erkek
2 parça olarakta denedim hocam bu sefer 2. parçayı boolen yaparken ilk yaptığım kapanıyor.
Baştan tekrar çizdim yine edgeler çıktı fakat farklı noktalardan bağladı birbirine. Çizimi yaparken hiç bir nokta atlamıyorum veya fazladan boşta nokta olmuyor.
Extrude yaptıktan sonra o kenar kısımları başka nasıl poly yapmadan chamfer tarzı yumuşatabilirim?
- Offline
- Erkek
kardeş yabancı kaynaklardan poly modellem uzerine araşturıma yap sanırım konuyla alakalı eksikelerin var loft modeleme ve diger modellema tekniklerini biraz araştır baya video var you tubeda.
- Offline
- Erkek
http://vimeo.com/13671631
proBoolean yüzey bozulmaları sorununu çözmek kesin çözüm yokk script hariç
Editable poly : Select object/Modify/selection/polygon/ctrl+A/Polygon:Smoothing Groups/clear all ?
Editable mesh : Select object/Modify/selection/polygon/ctrl+A/surface properties/smoothing groups - clear all ?
bollean yapacağın objeleri seç eğer bir guruba dahil yada bir objeye linkli olmadıklarından
ve hepsinin mesh objesi olduğundan (poly olmasın) emin ol sonra bu objelere utilities/resetxform/reset selected
uygula dıktan sonta objeleri meshe çevir sonra bollean yap
- Offline
- Erkek
"editable poly"e değil de "Editable mesh"e çevir
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
3d max bu herzaman bir sıkıntı çıkar :)
- Offline
- Erkek