3ds Max : Editable Poly`e çeviriden sonra istenmeyen edgeler

Editable Poly`e çeviriden sonra istenmeyen edgeler

Merhaba

Daha öncede forumda bu sıkıntıyı yaşayan arkadaşın açtığı konuyu inceledim. Ama benim bu edgeler remove ile gitmiyor. Delete yapıncada polygon siliniyor.


Line`dan extrude yaptıktan sonra: http://i.hizliresim.com/WrprEq.jpg

Editable Poly`e çevirince çıkan istenmeyen edgeler: http://i.hizliresim.com/rdNdZM.jpg

Editable sonrası chamfer uygulayınca çıkan kırık yüzeyler:
http://i.hizliresim.com/02pbvY.jpg

Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
İyi çalışmalar..


.)
2014-10-19 18:11:41
  • Offline
  • Erkek
vertex numaralarını kontrol edin
natxhoнатхъо муратAvatar

vertex numaralarını kontrol edin olmuyorsa boolon la yapmayı deneyin.


natxho
2014-10-19 18:24:29
  • Offline
  • Erkek
Vertex numaralarını kontrol ettim

Vertex numaralarını kontrol ettim hocam.
Boolen ile yapıncada bi kısmı açıyor bi kısmı kapatıyor. Proboolen ile de birsürü kırık yüzey çıkıyor bu sefer.


.)
2014-10-19 18:58:39
  • Offline
  • Erkek
parçalarayarak dene istersen 2
natxhoнатхъо муратAvatar

parçalarayarak dene istersen 2 parça mesela


natxho
2014-10-19 20:26:09
  • Offline
  • Erkek
2 parça olarakta denedim

2 parça olarakta denedim hocam bu sefer 2. parçayı boolen yaparken ilk yaptığım kapanıyor.

Baştan tekrar çizdim yine edgeler çıktı fakat farklı noktalardan bağladı birbirine. Çizimi yaparken hiç bir nokta atlamıyorum veya fazladan boşta nokta olmuyor.

Extrude yaptıktan sonra o kenar kısımları başka nasıl poly yapmadan chamfer tarzı yumuşatabilirim?


.)
2014-10-19 20:46:54
  • Offline
  • Erkek
kardeş yabancı kaynaklardan poly
natxhoнатхъо муратAvatar

kardeş yabancı kaynaklardan poly modellem uzerine araşturıma yap sanırım konuyla alakalı eksikelerin var loft modeleme ve diger modellema tekniklerini biraz araştır baya video var you tubeda.


natxho
2014-10-19 22:05:16
  • Offline
  • Erkek
http://vimeo.com/13671631
OtsukarciAhmet Küçükkaya

http://vimeo.com/13671631

proBoolean yüzey bozulmaları sorununu çözmek kesin çözüm yokk script hariç

Editable poly : Select object/Modify/selection/polygon/ctrl+A/Polygon:Smoothing Groups/clear all ?
Editable mesh : Select object/Modify/selection/polygon/ctrl+A/surface properties/smoothing groups - clear all ?

bollean yapacağın objeleri seç eğer bir guruba dahil yada bir objeye linkli olmadıklarından
ve hepsinin mesh objesi olduğundan (poly olmasın) emin ol sonra bu objelere utilities/resetxform/reset selected
uygula dıktan sonta objeleri meshe çevir sonra bollean yap


ŞU FAKİRE BİR SADAKA BOOLEAN SCRİPT VEREN OLMAZMI ACABA
2014-10-19 23:32:40
  • Offline
  • Erkek
"editable poly"e değil de
quanticÇağlar kulAvatar

"editable poly"e değil de "Editable mesh"e çevir


2014-10-20 18:14:01
  • Offline
  • Erkek
3ds max de her
ArkondeRAlper SözenAvatar

3ds max de her

3ds max de her bir poligon kapalı bir şekil olmak zorundadır. Hangi yöntemle yaparsanız yapın ya da ne script kullanırsanız kullanın, bu özellik değişmez. Max otomatik olarak ortası boşluklu şekilleri birden fazla poligona bölecektir. Aynı şekilde 3 den fazla köşesi, olan bir yüzey de ekranda görmeseniz bile çizgilerle bölünerek üçgenlerden oluşturulur. Siz extrude ile oluşturulan nesneyi editable poly ye çevirince sadece bu çizgilerden bir tanesi görünür hale geliyor. Aslında o çizgi zaten orada, siz bu işlemi yaptığınızda oluşmuyor. Otomatik olarak oluşan bu çizgileri görebilmek için editable poly olan nesnede, face modundayken edit trangulation butonuna basabilirsiniz. Sonradan yüzeyi işleyebilmek istiyorsanız bu çizgileri kontrollü olarak siz yerleştirmelisiniz.

Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2014-10-20 19:44:35
  • Offline
  • Erkek
3d max bu herzaman

3d max bu herzaman bir sıkıntı çıkar :)


Bakayım ne çizmişsin O-o
2014-10-20 20:51:28
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!