3ds Max : Düz Yüzeyde Göz Rigleme (Çözüldü)

Düz Yüzeyde Göz Rigleme (Çözüldü)
mephistojrEnes KayaAvatar

Merhabalar,
Anime çizim tarzına yönelik bir animasyon projem var ve bu işe başlamadan önce ihtiyacım olacak detayları şimdiden halletmek istiyorum. Takıldığım nokta ise şu; gözleri küre şeklinde yapmak yerine deforme edilmiş bir plane ile yapıyorum. 3Ds Max`den önce Blender kullanmıştım ve blenderda birkaç ayarla objeyi degil de texture dosyasını hareket ettirerek göz hareketlerini saglıyordum. Küre kullanmamamın nedenine gelirsek, birincisi karakter çizimleri küre şeklindeki bir göze uygun degiller, ikincisi ve en önemlisi anime tarzı animasyonlarda göz bebeklerinin boyutu sıkça değişir, yani saga sola bakmak dışında göz bebeklerinin boyutlarıyla da oynamam gerekiyor ve bunu sadece lookat ayarıyla başaramıyorum. Daha açıklayıcı olması için, blenderda yaptıgım modeli ve bu yöntemi nasıl ogrendigimi gösteren linki de buraya bırakıyorum. Videoyu yapan kişinin Maya için de aynı sonuca ulaştıgı yöntem videosu da var belki bunlar yardımcı olabilir.

Aynı yöntem olmak zorunda değil, istedigim sonuca ulaşmama yardım olacak farklı önerilerinizi de duymak isterim. Şimdiden teşekkür ediyorum.

Benim karakterim: https://www.youtube.com/watch?v=8apnm-bHW3g
Blender`daki yöntemi: https://www.youtube.com/watch?v=cCY99_HqVHI&t=309s
Maya versiyonu: https://www.youtube.com/watch?v=At0NYut-9LQ&t=0s


2017-03-03 17:47:25 Edit:2017-03-04 13:22:57
  • Offline
  • Erkek
Gördüğüm videolarda Uvw map`i
yavuzSerkan Yavuz

Gördüğüm videolarda Uvw map`i göze projekte etmiş. Bunu max`te birebir karşılayan komut bulamadım ama şu yöntemle yapabilirsin.

1- İlk önce gözün önünde bir noktaya, biraz uzağa point helper ekleyip bunu göze linkle. (Doğrultu helper`den göz yönünde olacak)

2-Helper seçiliyken wire parameters kullanarak helper`in X ve Y konumunu gözün UVW mapinin X ve Y`sine bağla.
Bu kadar.
Linkleme ve wire parameters işleminde bağlantı yönlerini şaşırmazsan bu yöntem çalışıyor.


2017-03-04 02:01:29 Edit:2017-03-04 02:34:54
  • Offline
  • Erkek
Hocam siz harika bir
mephistojrEnes KayaAvatar

Hocam siz harika bir insansınız. İnanın araya araya canım çıktı nereye sorsam sonuç alamadım. Tam olarak istediğim şeye Blender`a kıyasla çok çok daha basit bi şekilde ulaştım. Teşekkür ediyorum.


2017-03-04 13:22:14
  • Offline
  • Erkek
Rica ederim. Bittiğinde animasyonu
yavuzSerkan Yavuz

Rica ederim.
Bittiğinde animasyonu görmek isterim.


2017-03-04 18:35:26
  • Offline
  • Erkek
Material
hakankoseHakan KÖSEAvatar


Ben materyalle çözdüm, özellikle gözleri küreden çok uzak bir şekilde olan bir karakterin göz açıp kapaması olayını materyalle çözdüm, başka türlü çok sıkıntı olacaktı, hedef kitlemiz de küçük çocuklar olduğu için Blink olayını hissettirecek ama nasıl olduğunu çok göstermeyecek şekilde illüzyon yaptım, oldu bitti, çok şükür, kaç gündür ömrümü yemişti... :)


Emrolunduğun gibi dosdoğru ol ! ...
2017-03-05 16:21:55
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!