3ds Max : distributed rendering daha yavaş
merhaba
bu gün aklıma takılan birşeyi denedim. tek kare değil de çok kare render alınan çalışmalarda tüm çalışmayı 2 bilgisayar arasında dist. rend. yapmak ile yarısını bi pc de yarısını diğer pc de yapmak arasında süre açısından fark olur mu?
modellediğim bir otel odasına 10 adet vray kamera yerleştirdim
ilk olarak 10 kamerayı dist rend olarak ayarlarım ve batch render ile 10 kare render aldım süre: 17dk38sn
ikinci olarak 1,3,5,7,9 numaralı kameraları pc1 de 2,4,6,8,10 numaralı kameraları pc2 de render aldım toplam 10 karenin bitiş süresi 12dk17sn
yani
dist rend. 17,38
ayrı ayrı rend. 12,37
pc lerin ikiside i7 2600 işlemcili win7 64 bit yüklü max 2014 vray 2.40.04 kullanarak denedim.
tek kare için tabiiki dist rendering ama çoklu karelerde ayrı ayrı rend almak süre açısından fark edebilir
daha müsait bir zamanımda daha yüksek ayarlarda bir çalışma daha yapıcam
- Offline
- Erkek
dist.render de mapslerin transferi biraz zaman alabiliyo.bu süre network da kullandıgın hub da atkileyebiliyo.birden cok frame render de ilk veya birkac render uzun sürüyo.mapslerin transferi bittiginde hız sabitleniyo.ben 15 pc animasyon renderlarını 5 ila 6 dk frame başına aldıgımı bilirim.
- Offline
- Erkek
özellikle bu deneme için ağ diski kullanmadım, mapsler 2 pc de de aynı klasörde render aldım.
animasyon ve tek kare için tabiiki daha kısa olmaz benim gibi 5-10-15 kamera ile 3-4 pc de render alıyorsanız bölmek belki daha mantıklı olabilir. yüksek ayarlarda daha net ortaya çıkar umarım fark varsa...
edit:
asıl merak ettiğim 17 dk da 5 dk mı farkediyor yoksa 5-6 saat sürse de sadece 5 dk mı farkederdi. yüksek ayarlarda deniycem bunuda... şu ara çok yoğun değilim böyle böyle oyalanıyorum :)
- Offline
- Erkek