3ds Max : Displace Map - Render Süresi

Querorz

Tunç Hocam, anlam veremiyorum ama hiç. Bakın ben bi eğitim seti izliyorum. Adamın 3 dakikada aldığı renderları kendi bilgisayarımda 10 dakikada filan alıyorum. Ama bu adamın displace map´le 40 saniyede aldığı renderi 15 dakikada alıyorum.


2011-07-15 23:17:03
  • Offline
anarchydronebaşar bostancıAvatar

Vray displacement modifier ile belki daha kontrollü render alabilirsin. Örneğin basit bir renderı edge lenght 1 de iken 3 saatte alıyorken edge lenght i 4 yaparsan 10 dk da alıyor. Yani displacementtaki zaman farkları devasa. Ayrıca maximum subdivs default 256, onuda düşürürsen render süresine direk etkir.

Birde şu var, vrayin displacementının zaten ağır olduğunu düşünüyorum. Diğer programları bilmiyorum ama modo 501 vraye kıyasla çok daha hızlı alıyor örneğin.


http://basarbostanci.blogspot.com/
2011-07-16 04:00:42
  • Offline
  • Erkek
icdeadpeoplecem cimrin

Querorz, Seninde bildiğin ve arkadaşlarımızında söylediği gibi displacement ile süre uzuyor ve bu da gayet normal,

İzlediğin video´da kullanılan bilgisayarın özelliklerini bilmiyorum ama işlemci, ram burada çok önemli,
Vraydisplacement için şunu söyleyebilirim,

Kabarma haliyle gerçek bir kabarma olduğu için(bump gibi ışık gölge oyunu değil) yüzey oluşturulmak zorunda ve bunun için senin 512 olarak gördüğün bölüm maksimum ne kadar üçgen olacağını belirlemekte.(512x512=262.144 üçgen).

Bunun yerine sayıyı düşürüp kendimiz objemizin (az ise) yüzey sayısını çoğaltabiliriz.

Diğer bir konu displacement sırasında bazı işlemler sadece tek bir işlemci tarafından yapılıyor ki buda yavaşlama sebeplerinden biridir.


hayat çok kısa
2011-07-16 09:29:13
  • Offline
  • Erkek
Querorz

Başar Bey, çok teşekkür ederim. Gerçekten devasa farklar oldu edge lenghti artırdığım zaman.

Cem Bey, teşekkür ederim. Sizin söylediklerinizden yola çıkarak daha detaylı bir kaç yazı okudum ve aklımdaki sorulara cevaplar buldum.


2011-07-17 00:38:24
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!