3ds Max : Dış Mimari ve ham render

Hangi kısımları beğenmediğinizi tam
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Hangi kısımları beğenmediğinizi tam anlayamadım. Yaptıklarınıza bakınca ilk göze çarpan şeyler beyaz kaplama üzerine mavi GI yansımaları yada kullandığın ışık kaynağının renginden kaynaklanan mavilik. Camlarda yansıma olarak map atamamışsın o nedenle camlarda gökyüzü yansımaları yok. Benimde başım belada şu beyaz renk üzerine etraftaki objelerin renk yansımalarının fazlasıyla nüfuz etmesi. Aslında bu problem daha çok beyaz ve tonlarında oluyo sadece bu da modelin istenenden daha farklı görükmesine neden oluyo. Şimdilik benim bulduğum çözüm beyaz kaplamaya çok etki eden modelin oje özelliklerinden SendGI değerini kapatmak bu sayede etrafa ışık yansıması yapmıyo tabi bu nekadar doğru bir uygulama tartışılır. Önceden söğleyim render motoru olarak Cebas fRender kullanıyorum V-Ray yada Menatl ray için durum farklı olabilir.


http://deman3d.blogspot.com/
2012-02-20 15:44:29
  • Offline
  • Erkek
Diğer motorlar içinde farklılık
dmrmrtMurat DEMİRAvatar

Diğer motorlar içinde farklılık yokki. Bunu kapatmanız bence doğru birşey değildir. Forumda mental ray için de aynı sorular var. Ama ne yazıkki fiziksel olarak bu doğrudur. Duvarları pembe tavanı beyaz bir odaya girdiğinizde tavanda pembe bir ton görürsünüz. Eğer bunu kaldırmaya çalışır iseniz zaten fizik kanunlarının tersine hareket etmiş olursunuz. Bunun yerine gönderdiğiniz ışığın renj kalitesi ile ayarlamalar yapabilirseniz ki bu mentalrayde gayet basit bu sorunu haledebilirsiniz.


2012-02-20 16:15:39
  • Offline
  • Erkek
Dediklerine katılıyorum ama zemindeki
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Dediklerine katılıyorum ama zemindeki parkelerin yansıması tavanakadar olunca malesef bir yerde ayarlarla oynamak gerekiyor. Işığın şiddeti ve rengiyle oynandığında kamera açısına bağlı olarak objeler aşırı parlamalar meydana geliyor. Tabi Sahne dolu olunca böğle bir sorun olmaz çünkü objeler ışığı engellediği için bu tür bir sorun yaşanmayabilir. Yinede Tarkanın çalışmalarına bakınca ana sorun ışık olarak gözüküyo. Örneğin aynı çalışmanın iki farklı halini yayınlamış birinde PS ile düzeltme var diğerinde yok, o resimdeki beyaz materyal üzerine mavi tonu ısık kaynağından kaynaklanıyo. PS uygulanmayan resimde mavi tonların sahneye sabah erken saatlerde çekilmiş gibi bir etki yaratıyo ama gölgelere bakınca saat 10-11 civarı ve arkadaki HDRI resmide bulutlu olmasına rağmen daha güneşli bir hava izlenimi veriyo. Burda ışık rengi beyaz olsa istediği etkiyi yaratır, ışık kaynağını HDRI resimden aldığı için objeler üzerinde mavi bir renk kaplanmış. Bir diğer çalışmada aynı sorun var + havuzdan gelen yansıma aşırı derecede etkisini belli ediyor burda nasıl bir çözüm uygular bilemem ama ışık kaynağının sahneler üzerinde büyük etkisi var. Işık kaynağı HDRI resim ile verilecekse uygulama yapılacak olan sahnenin ana renklerine yakın tonlarda resim kullnılması bence daha akıllıca olur. Dış mekanlarda physical light kullanmak büyük esneklik sağlıyor aslında. Şimdilik bukadar aklıma başka birşey gelirse eklerim.

İyi çalışmalar.


http://deman3d.blogspot.com/
2012-02-20 17:20:19
  • Offline
  • Erkek
Murat beyin yazdıklarına ek
POWERD3D

Murat beyin yazdıklarına ek olarak.

Bu işlerin standartı yok malesef. Programa ve kullanılan motora göre veya projeye göre bile açılar, malzemeler, ışık ayarları ve sunuş değişebiliyor. Render aşamasında sabit bir ayarda takılı kalmak bence çok mantıklı değil. Ayrıca post işlemleri de çok önemli. Gerisi yetenek ve bol çalışma.


2012-02-20 18:54:45
  • Offline
Söylenen herşeye katılmakla beraber
meto007metin karakayaAvatar

Söylenen herşeye katılmakla beraber bişeyde ben eklemek isterim.
Bana göre kamera açısıda çok önemlidir
Kamerayı binayı ve çevreyi en uygun yerden ve açıdan görcek şekilde koymanızın çok faydası olur bakış açınızın insan göz hizasında olmasına dikkat edin.


Gülersen Herkes Seninle Güler.. Ağlarsan, Tek Başına Ağlarsın...
2012-02-20 20:23:48
  • Offline
  • Erkek
Evet meto007 biraz da
dragutTarkan ASLANAvatar

Evet meto007 biraz da bundan kaynaklanıyor sanırım...

Sen kamera açısını ve targeti neye göre ayarlıyorsun...


http://3de-Studio.com 0 505 939 93 09 https://www.behance.net/TarkanAslan
2012-02-20 20:40:40
  • Offline
  • Erkek
detaydan çok render
soneday7Soner ÇakırAvatar

Bende birşey ekleyeyim..

Bikaç arkadaş işin sırrı detayda demiş, fakat siz renderi kaliteli aldığınız sürecek bir 4 polyli bir box dahi render etseniz, adam gibi ışıklı vs.. o bi şaheser bile olmakla birlikte beğenilir, ama kalitesi ;)

ben 3 aydır mimari modelleme yapıyorum,, yarın resimleri atacam buraya farkı görmeniz için iş yerinde kaldıda

 

şöyle diyim, ortalama şuanda 4 milyon poligonlu 2 bloklu bir bina projem var, bahçeli fışkiyeli otoparklı vs, kocaman bir proje.. fakat normal bir render aldığımda, çalışma hiç bir işe yaramayacak şekilde gözüküyor, tamamen çöp.

 

Fakat, eski final render çalışmalarıma baktığımda, 2 katlı ortalama 100bin poligonlu bir çalışmam inanın daha iç açıcı gözüküyor.

 

Yani, işin sırrı, kamera, ışık ve dış mekanda en önemli olan şey ÇEVRE VE ÇEVRE DETAYLARINDADIR.. 

ve kamera açısındaki tagrete göre ışık yönlerindedir, çünkü ışığa göre ayarlanan kamera herzaman başarılı render ortaya koyar...ve yansıma olayını fevkalede hale getirir

 

Yakında, 3-4 saatlik bir dış mimari eğtim videosu hazırlayacam, iş yoğunluğunn bitmesini bekliyorum.

 

iyi çalışmalar


https://www.facebook.com/3detasarim - 3dsmaxtr.blogspot.com www.lycinteraktif.com
2012-02-21 00:11:00 Edit:2012-02-21 00:16:08
  • Offline
  • Erkek
En son aldığım render
dragutTarkan ASLANAvatar

En son aldığım render

En son aldığım render bu... Her yeni render bir öncekinden biraz daha iyi oluyor bana göre... Tabii bunlar hep forumdaki arkadaşların ustaların sayesinde....

http://3de-Studio.com 0 505 939 93 09 https://www.behance.net/TarkanAslan
2012-02-21 16:17:48
  • Offline
  • Erkek
çok güzel görünüyor. ışıklandırmayla
daysleeperomer harun

çok güzel görünüyor. ışıklandırmayla ilgili sorun yok bence. yorum istersen eğer naçizane; burda işi bozan (ilk gözüme çarpanlar) o sandalyeler ıııh. oraya daha bahçe tarzı iskemleler koymalısın. bunlarda ısrar edeceksen de kaplamalarını bir elden geçir derim, daha güzel bir ahşap bulabilirsin ve yüzeylere göre unwrap ayarı yapmalısın.. çimeni neyle yaptın bilmiyorum ama birşeyi fazla sanki onu düzeltsen süper olucak. kalınlık mı fazla boyları mı kısa bilemedim. güneş ışığı alan kısım ok ama gölge kısımda halı gibi olmuş. suyun reflect değerini biraz azaltmalısın, refract değerini de duruma göre belki biraz arttırmalısın. bump ta fazla olmuş, tüm havuzun bukadar dalgalandığı nadirdir. havuz etrafındaki taş kaplamayı da tek tek modellerdim ben olsam, kameradan uzaklaştıkça flulaşıyor.
çimenlerin üzerindeki yaya yolu taşları çok büyük büyük ve rast gele atılmış gibi onlara bir dokunulabilir. bir de binanın köşelerindeki taş kaplamalar okadar küçük olmamalı, kesme taş ise daha büyük olsun tuğla ise tuğla mapi olsun :). saçak o şekilde bitmez oraya ya bir alın ya bir yağmur oluğu koy bence. binanın çevresine de bir su basman sert zemin ekleyebilirsin 60cm genişliğinde. bu haliyle de gayet başarılı bence eline sağlık


iç mimar olucağıma hiç mimar olmam http://omersohret.blogspot.com/
2012-02-21 17:51:04
  • Offline
  • Erkek
Benim de naçizane tavsiyem
charmashaokiOkan Mutlu AkpınarAvatar

Benim de naçizane tavsiyem dış mekan ışığının HDRI ile denenmesi olabilir. Özellikle Bertrand Benoit ve Peter Guthrie blog`larında bu konuda bir çok aydınlatıcı bilgi ve eğitim veriyorlar. Tabii ışık konumunu en öne alarak bunu söyledim ama diğer bir çok arkadaşın söylediği gibi iyi model ve tabii ki bilinçli ve gözlemlenmiş doğru materyaller ile fotorealizm i yakalamak mümkün. Ben gerçekçiliği şiirsel bir dille anlatmam gerektiğine inanıyorum, bunun da tabii gözlemleyebildiğin en önemli ögesi ışık. Yanı sıra insan detayını dahi, iş veren özellikle istemediği takdirde es geçiyorum. Sahnemi mümkün olduğunca yalın ve peyzaj ışık üçlemesinde kurmaya çalışıyorum. O sebep ile doğrudan böyle bir giriş yaptım. Saygılar.


2012-02-21 18:27:43
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!