3ds Max : Değere göre değişen animasyon
Merhaba arkadaşlar.Tam olarak başlıkta anlatamadım ama yapmak istediğim şu.Fizik ile ilgili bir animasyon yapacağım buraya kadar çok sorun yok ancak bu animasyonda konu fizik olunca işin içine değerler giriyor.Örnek verecek olursak Eğik atış yapacağız ve atış sırasındaki eğimi değiştirebilecek bir değer bölümümüz olacak ve her değer değişimde de animasyon buna göre şekillenecek.Acaba böyle bir durum yapılabilir mi? Anlatımım kötü olduysa şimdiden özür dilerim herkesten.
- Offline
- Erkek
Bahsettiğin animasyon değil de simulasyon daha çok.
Tabi ki yapabilirsin, gerçek oranlar ve gerçek değerler kullanırsın programından bağımsız olarak oldukça yakın sonuçlar alabilirsin.
- Offline
Ben tam karşılığını bulamamıştım çok teşekkür ederim.Kontrollü yani parametre kontrolü yaparak nasıl yapabiliriz.Yol göstereblir misiniz acaba?
- Offline
- Erkek
simulasyonu durdur parametreyi değiştir simulasyonu kaldığı yerden devam ettir
- Offline
- Erkek
Elbetteki Erkan bey söylediğiniz doğru ama bunu öğrencininde okulda ben olmadan kendi başına yapabilmesi amaç.Belki biraz ütopik bir düşünce ancak denemekte ve sizden fikir almakta fayda var.
- Offline
- Erkek
Tekrar merhaba arkadaşlar. İnternette baya araştırdım ancak bu tarz bir simülasyon nasıl yapacağıma dair birşey bulamdım. Simülasyonun her bilgisayarda çalışması gerekli bu yüzden .exe olarak çıktı alınmalı diye düşünüyorum.Sizlerden gerçekten yardım bekliyorum.
- Offline
- Erkek
tam olarak nasıl yapacağını belirt. daha doğrusu ne yapacağını belirt, sana yardımcı olalım. sen, anladığım kadarı ile bu işi parametrik yapmak istiyorsun. kullanacağın yazılım 3ds Max ise Maxscript ve Visual Maxscript editör işlerini epeyce kolaylaştırır. Senin bir açı parametren olacak. ayrıca bir de hız parametren olacak. kütleye de ihtiyacın var ama, kütleyi 1 olarak alıp, birimsiz hale getirebilirsin. açı ve hız parametreleri ile, momentum korunumu ya da enerji korunumu ile bu işi yaparsın. Asıl parametren Hız, fakat, hızın yatay ve düşey bileşenlerini ise açı ile belirlersin. (HızXsinüs(açı)= yatay hız bileşeni(bu cismin ne kadar uzağa gi,deceğini belirler) HızXcosinüs(açı) ise dikey hız bileşenini belirler. bu da senin cismin ne kadar yükseğe çıkarabileceğini ve cizmin toplam hareket zamanını belirler. Yerçekimi ivmesi de aynı şekilde çıkabileceği max yüksekliği ve hıza bağlı olarak cismin yükselme ve düşme süresini belirler.) bir de yerçekimi ivmesi parametresini (ya da sabitini) koyman durumunda istediğin şeyi yapabilirsin. denklemleri istersen sana yazıp çizip yollarım. Bunun için tam olarak ne istediğini belirt, ne için istediğini belki de sana başka bir yazılım öneririz. Piyasa da bu türlü basit fizik yazılımları var. hatta Autodesk`in bile var, ama onun kapsamında bunu simule edip edemeyeceğimizi bilmiyorum henüz. adını da unuttum.
- Offline
- Erkek
her bilgisayarda çalışmasını *.exe olmasını istiyorsan C# veya visual basic`de sıfırdan programlamak gerekli maxin yapacağı iş değil. tabi bu aşamada da max animasyonlarını dahil edemezsin. en iyi ihtimalle WPF ile vektorel animasyonlar koyabiliriz. bu konudaki amacını biraz daha açarsan eğer ;
bu animasyon ders amaçlı mı olacak yoksa görsel mi olacak.
bir oyun gibi üzerine eklenecek yeni bir yazılım component`i şeklindemi olacak.
yok max in içinde her bilgisayarda çalışsın diyorsan bunun üzerine bir script de oluşturulabilir.
- Offline
- Erkek
Şafak bey programlama bilginiz nasıl acaba ?
- Offline
- Erkek
Arkadaşlar ciddiye aldığınız için öncelikle teşekkür ederim. 3ds max program bilgim fena sayılmaz bir animasyon için modelleme yapabilecek kadar bilgiye sahibim.Bunun gibi bir simülasyon yapmak okulumuzda bulunan fizik öğretmenimizin bir fikri idi.Bende (tabi yaparım demedim :) acaba dedim yapabilir miyim diye düşündüm ve sizlere bu durumu sormak istedim.Fizik hocamız böyle şeylere çok meraklı ve istekli.Ona yardımcı olabilir miyim hemde kendimi biraz daha geliştirme adına bu işi yapabilir miyim diye merak ettim.Eğik atış sizlerin olayı anlamanız adına örnek olarak vermiştim burada ki asıl sorun animasyon yapmak değil.Simülasyon oluşturmak.Sonuç itibari ile simülasyonu öğrencilerin deney yapabilme kabileyetini arttırma amaçlı düşündüm.Hani parametreleri değiştirerek herhangi bir fizik konusunda istedikleri gibi bir simülasyon gerçekleştirebilmelerini sağlamak.Öğrencilerin max programını bilme şansları olmadığından acaba yaptığım simülasyonu nasıl bu duruma getirebilirim.Yani dinamik içerikli değişkenlerle oynanabilecek bir simülasyon yapmak ve bunların öğrenciler tarafından rahatlıkla kullanımını sağlamak.
- Offline
- Erkek