3ds Max : çizgi boyunca oluşan animasyon
Selam arkadaşlar. max de bir mesh objem var uzunlamasına (ekteki resimfde belirtiğim mesh objesi). bunun ekteki resimdeki ortadaki line boyunca oluşmasını yapmaya çalışıyorum ama olmadı her yolu denedim. pathdeform olmadı. zaten videodaki kutuyu path deform ile anime ettim. slice modifier denedim oda olmadı hatta o hiç olmadı . sizden ricam yandaki box ın oluşumu gibi bu mesh i nasıl line boyunca yapabilirim.
video : http://www.youtube.com/watch?v=q3m3PsIXj5A
resim : http://img5.imageshack.us/img5/8149/derssoru.png
- Offline
- Erkek
Objeyi sıfırdan loft ile modellemeyi deneyebilirsiniz. Scale deformasyonuyla yer yer kalınlığı değiştirmeniz mümkün. Eğer bunu yapabilirseniz loft içindeki deformasyon noktalarını anime ederek çizgi boyunca oluşma görüntüsünü elde edebilirsiniz.
Alternatif olarak aklıma gelen bir yöntem de malzeme kullanarak yapmak. Malzemenin opacity kanalına vereceğiniz kaplamayı anime ederek de yapabilirsiniz.
Mutlaka başka yöntemler de vardır. Sadece aklıma gelen iki tanesi.
- Offline
- Erkek
ArkondeR Alper Sözen hocama katılıyorum.
Mutlaka başka yöntemler de vardır. Sadece aklıma gelen iki tanesi.
Ama ben bu konuda Çok kapsamlı ummayacağın kadar güzel bir video ders biliyorum.4 modifiers öyle bir ilişkilendirmişki aşk olsun adama zeka küpü
Linki sana vermeyeceğim.SEBEBİ Bana yazdığın bu ironi dolu cevaptan dolayı
Şahin hocam el attıysa sorun çözüldü bil...
Şükür bu günlere Yarabbi :)))
- Offline
- Erkek
Şahin hocam ironi derken
http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0roni
burdaki tanımı kast ediyorsanız. ben kendimi yanlış anlatmışım. Bunu herkez bilir ki . forumda en anahtar cevapları-bilgileri verenlerden birisiniz.
ben o forumdaki. arkadaşın max. dosyasını indirdim(chamfer verirkenzorlanan arkadaş.) ama yapamadım. sizde konuya gelince kendi kendime. "aha Şahin hocam geldi şimdi olaya el atar" dedim. ve onun içinde "Şahin hocam geldiyse sorunu çözüldü bil" yazdım.
ama görüyüyorum ki ironi demekle siz benim aslında tam tersini söylediğimi sanmışsınız. hayır ben ne nemek istediysem onu yazdım.Linki vermeyin
istemeden saygısızlık ettiysemde burda hem bilgi hemde yaşca sizden küçük olarak özür dilerim...
- Offline
- Erkek
Yeşil (ya da benzeri) renkli nesnenin son halini hazırlasan, sonra vertexlerini anime edip ilk haline getirsen, keyleri ters çevirsen adamın yaptığı gbi aynen yaparsın... :)
Alper beyin Söylediği Loft yönteminde Path olarak kullanacağın line ın vertexlerini de aynı şekilde anime edebilirsin...
- Offline
- Erkek
pathdeform(WSM) de kullanabilirsin
- Offline
- Erkek
clone modifierini indir sonra pathdeformwsm le istediyini yapa bilirsin/bu elimde bir video olacakti ama nerde bulamiyorum..bulursam linkini atarim
- Offline
- Erkek