3ds Max : Cinema 4D`ye Geçmeli miyim?
Ben 3dsmax den nefret ediyorum ya. İmkanım olsa blender a geçerdim ancak yeni yazılım öğrenmek çok uzun zaman alıyor, eski alışkanlıkları bırakmak zor.
- Offline
- Erkek
Eğer 3ds max ten nefret ediyorsan Blender seni meslekten soğutacak demektir. Max ten Blender a geçmek yat tan plastik bot a geçmek gibidir. Herşeyden var ama azıcık var. Mesela spline modellemesi kötü blender da. particles sistemde self collide yok. İnstance objeler birbirinin içinden geçiyor. plugin var ama sorunlu çalışıyor. En kötüsü de creating history yok. Yani bir objeyi yarattıktan sonra hareket ettirip aaa segment saıyısını falan veya radius unu ayarlamadım diyip parametrik özelliklerini ara bakalım bulabiliyor musun? Hayır bulamazsın... Uzaktan davulun sesi hoş gelir yakından çok da iyi glmiyor. Sahne navigasyonu da kötü. Bir objeye çok yaklaşınca geri çıkamıyorsun. Max in o kadar bug ına rağmen 5 basar blende a. Blender da flids simulation var ama kaliteli değil. Max 2018 deki maxliquid 10 basar . Ama Blender gerçekten iyi bir deneme olabilir. Ben de seviyorum blender ı ama prof sahnelerde kullanmazdım...
- Offline
- Erkek
aynen katılıyorum. Ben max de modellerimin %50 sini spline özelliğine borçluyum. blendra geçtim spline bomboş var mı ? eh var işte hesabı...
mesala bir sphere çizdiniz. max de her zaman o spherin radiusunu değiştirebilirsiniz. (edit poly, ffd vs modifierler verseniz bile.) ama blenderda sphere çizdikten sonra bi hamle yapın. sphere üzerinden radius özelliği gidecektir.
- Offline
- Erkek
Emir Yıldız Bey,
Konuya merakımdan dolayı dahil oluyorum. Örneğin 3x5 segment Box ile başlayıp extrude ve bridge yapılmış, edit poly sonrası vertex pointleri farklı yerlere taşınmış bir modeli create ya da slice yapmadan box history`sine dönerek segment eklemek isteyip 3x5 olan sayıdan 1 tanesini artırsan o model anında sanki buruşturulmuş kağıda dönüyor. Bu durumda nasıl ilave segment ekleyebiliyorsunuz veya modeli bozmadan sadece box edge`lerine chamfer verebiliyorsunuz? Ya da yapılan bir bridge işlemini nasıl geri alabiliyorsunuz?
Şu an ben örneğin model belli bir noktaya geldikten sonra bir bridge`i geri alamadığım için face`leri silip açık kalan kısımların edgeleri ile ya da cap hole ile kapatıyorum. History ya da attributes menüden işlemlere gelip parametrelerine ulaşıp bu söylediklerimi değiştirme şansımız yok. Belki de ben bilmiyorum.
- Offline
- Erkek
chamfer olayını chamfer modifieri ileyapıyorum. diğer dediğiniz konular poligon modellemenin mantığına aykırı olduğu için hiç bir 3d programda yapılamaz.
- Offline
- Erkek
Iki programida kabaca kullandim.Her iki programinda pluginlar acisindan ortak pluginleri var.Maxi biraz hantal buldum ne yazik ki c4d de solo secenegi ile sadece o kismi alip detaylar hakkinda moddelleye bilirsin ayrica c4d arayuzu cok ferah kasvetlendirmiyo.Modelleme mantigi her ikisininde hemen hemen ayni.You tubede egitim videolari var benim tavsiyem izle mantigina yatarsa onu kullan.Ben c4d yi maxin kolaylastirilmis versiyonu gibi dusunuyorum.
- Offline
- Erkek
eski sürümlerinde modellemede maya çok akışkan ve sorunsuz kapanma sorunu sistem aşırı virüslü olunca oluyor ve bence maya ederim çünkü 2007 de maxten mayaya gectim ve max yoruyodu beni modellemede şimdi modellemeyi max gibi yapan mühendislere agır söyleniyorum
- Offline
ama şöyle bi gerçek var bütün programların eski arayüz temları daha samimiydi daha sıcaktı daha özgündü. şimdi hepsi birbirini andırıyor.
- Offline
- Erkek
Bu arada ilginç bir şey söyleyeyim.
Dubai marina bölgesinde bir iş ile alakalı Open Street Map`ten data çekip 3 boyuta kaldırdım. .obj dosyasını, blender, max, sketchup içeri alamadı ama C4D 2 dakikalık beklemeden sonra tüm datayı eksiksiz aldı. Daha sonra FBX olarak kayıt edip Max içerisine alabildim.
- Offline
- Erkek
Biraz önce 3ds max sahnem durduk yerde hata verip kapandı :)
- Offline
- Erkek