3ds Max : Cinema 4D`ye Geçmeli miyim?
O değilde Emre Şan hem 3d hem oyunculuk yapmak nasıl bir duygu onu merak ediyorum ben en çok :D
- Offline
Böyle eğlencelerimiz olmasa bu 3D hiç çekilmez valla :)
- Offline
- Erkek
Parametrik modelleme istiyorsanız, yaptığınız modifyleri geriye dönük değiştirmek, silmek veya araya şunu da ekleyeyim istiyorsanız sidefx Houdini programına geçmeniz yeterli. Her yazılımın mimarisi farklıdır. houdini deki gibi bir mimariye sahip değildir max. Modellersin en sonda editable poly e çevirir ve o modelin geriye dönük modelleme yolllarını unutursun. Mantık bu şekilde...
- Offline
- Erkek
abi editable poly çevirmeyin paremetrik çalışmak istiyosanız. Max e şu anda haksızlık yapıyosunuz. yapmak istediğiniz herneyse. söyleyin videosunu çekelim.gösterelim.Max gayetde güzel paremetrik çalışan bi program. Teamviewer ile bağlanmayı kabul etmiyo arkadaşlar.
- Offline
- Erkek
Haklısın... Node sistemi yok ama parametrik çalışılabilir.
- Offline
- Erkek
node sistemi yeni gelen MCG özelliği ile var ama script felan da giriyor işin içine yanılmıyorsam . ileri seviye bilgi gerektiriyor.
- Offline
- Erkek
Mcg ile motion graph yapılabiliyor mu? Cinema 4d deki Mograph veya maya daki MASH gibi. Türkçe tutorials var mı bildiğiniz? Öğrenmek lazım bu tekniği...
- Offline
- Erkek
çok bilgim yok mcg hakkında malasef.
- Offline
- Erkek
arkadaşlar amacım max iyi şu kötü demek değil. her proogramın kendince + ve - leri vardır. önemli olan neyi yapmak istediğini bilmek ve nasıl yapıldığını bilmek diye düşünüyorum. Geçen yabancı bi klibin kamera arkasında (görsel efektli bi klip) Sketchup kullanıldığına şahit oldum mesala :)
Ama şimdi kalkıpda max chamfer yapamıyo vs. demek de yanlış olur...
- Offline
- Erkek
Emir`e anlatamadık bir türlü derdimizi :)
Max`te parametrik de çalışılır, ölçülü de çalışılır... Max chamfer vermiyor hiç demedim. Yapamıyor diye iddia de etmedim. Tam tersine Nurms çalışmayan herkes, polygon modellemede her model için en az 5-6 kere bu komutu kullanır.
Şimdi güzel kardeşim (umarım yaşça benden byük değilsindir) temelde görselleştirme programları oran orantıya bakar. Ölçüsü neymiş, kalınlığı genişliği neymiş demez. Oran orantı doğruysa alınan render doğrudur, zira sonuçta bize 2 boyutlu bir çıktı verir.
1 senedir araştırıyorum geçmek için, Blender, Sketchup ve C4D ben ölçülü çalışacağım diyenler için zihni yormayan, iş akışını zorlaştırmayan daha akılcı çözümler üretmişler ve üretmeye devam ediyorlar. Bire bir Parametric ve "precise measure" tabanlı olmasalar da kullanıcıya hesap yaptırmayacak daha işlevsel bir modifiyer yığını ile çalışıyorlar. Söylemek istediğim bu.
Lafın sadece bir ucundan tutup "Arkadaş 3Ds Max`te Chamfer Özelliği Yok Dedi" diye her mesajın sonuna jenerik cümle kurmak bu yüzden ya okuduğunu anlamamak ya da iyi niyetten uzak tartışmak benim gözümde.
MCG konusuna gelince, Rail Clone`un çalışma mantığı üzerine kurulmuş güzel bir özellik. Böyle şeyleri alsın işimizi kolaylaştırsın bşaım üzerine.
- Offline
- Erkek