3ds Max : Çevre düzenlemesi sorunu
Merhaba arkadaşlar.Elimde eğimli bir arazide çevre düzenlemesi yapılıp binaların oturtulacağı bir proje var ve eğim nedeni ile sıkntı yaşamaktayım.Acaba diyorum herşeyi düz bir plane ypsam ve daha sonra hepsini beraber tutup eğim versem saçmalamış olurmuyum? Yada bunun yöntemi nedir?
- Offline
- Erkek
binaları modelle Eğimli arazini kopyasıyla boolean ya hemde pro.Olmamı
- Offline
- Erkek
Modellenecek araziyi google earth dende birebir olarak alabilirsin. Bu konu ile ilgili tutoriallar youtube da mevcut.
Örnek anlatım:
http://www.youtube.com/watch?v=HtjJ91Q4kX8
- Offline
- Erkek
Sorun arazide değilde eğimli arazinin üstünde yolu kaldırımı felean yapmakta.
- Offline
- Erkek
http://www.scriptspot.com/3ds-max/tutorials/maxscript-101-free-online-training
- Offline
- Erkek
http://louismarcoux.com/MaxTips.htm
- Offline
- Erkek
Ben şu şekilde bir yöntem izliyorum; öncelikle autocad de yolları kendi içerisinde sınıflandırıyorum. Bunu çoğu zaman kafamda yapıyorum ve max sahnemde buna göre detach ediyorum. Her yolun normalize spline modifierı ile eşit aralıklı vertexlere bölünmesini sağlıyorum. Hemen ardından ölçümünü autocadden hesapladığım yol kadar bir plane çizip, uvw map atıyorum. Bunu da path deform uygulayarak normalize spline uygulanmış spline ile ilişkilendiriyorum. Ardından eşit aralıklarla bölünmüş yolları soft selection ile (bubble ve pinch değerleri ile oynayarak) kotlara göre kaldırıp indiriyorum. Bunu edit poly nesnesinin üzerine bir edit poly modifierı atayarak yapıyorum ki geri dönüş şansım olsun. Fillet ile bağlanmış kısımları line ile örerek tamamlıyorum. Geri kalan ise yolların arasını bağlamak oluyor. Populate terrain ile oluşan kaba arazi dokusunu düzgün hale getirip, relax modifier uygulayarak projeyi tamamlıyorum. Arazi bu şekilde tam anlamıyla düzgün çıkıyor.
- Offline
- Erkek