3ds Max : (CAT)Kemik döşenmiş nesneyi büyütüp küçültmek =//
- Offline
- Erkek
çok gıcık bir sorun bu
şimdi...
-ilk önce vermiş olduğunuz skin`de edit envelope/select kısmında vertices kutucuğunu işaretleyin ve bütün vertex`leri seçin.
-sonra bake selected vertices ile bütün noktaları bake edin.
-sonra advanced parameters bölümündeki save seçeneği ile bunu save edin.
-vermiş olduğunuz skin modifier`ını silin
-cat iskeletini büyütün ya da küçültün. aynı oranda adamı da tabi pivot noktası cat platformun pivotu olmalı.
-sonra yeni bir skin verin
-load diyerek kaydetmiş olduğunuz dosyayı seçin
-sol ve sağ tarafı kontrol edin. tamamen eşleşmiş olması gerekir. herşey aynı olduğu için farklılık olmaz ama olursa da match by name diyerek kendisine eşleştirin.
-ve kutucuklardan sadece "load vertex data" işaretli kalsın diğerlerini kaldırın.
benim de başıma gelmişti bu şekilde çözebildim ancak ama bu işlemden sonra envelope değerleri sabit olur. cross section`lar etkisiz olur. yani herşey tamamsa skin değerlerine bir daha müdahale etmemeyi göze almak gerekiyor.
daha iyi bir yolu var mıdır bilmiyorum.
- Offline
- Erkek
DUR !!!
Kullanacağın sahneyi küçült ;)
- Offline
- Erkek
ke7 çok teşekkurler.. üşenmeden bir bir yazmışsın çok işime yarayacak bilgiler..
(özellikle skin ayarlarının kopyalanabildigini bilmiyordum =))
ben başka şekilde çözdüm olayı çok uğraştım patladım ama oldu..
nasıl yaptım:
-Cat sekmesinden ana units ratio değerini buyumesini istediğim oranda göz kararı 1,167kat (0,537 den 0,627ye) yükseltip iskeletimi bagımsız olarak buyuttum (bunu yaparken figürümde skin modifieri atalı ancak pasif!! ve Always deform secili değil!!)
-Sonra figurumu secip scale butonu aktifken alt kısımdaki xyz sekmelerindeki degerleri de 1.167 ile çarpıp çıkan değerleri ekledimm.. Skini ve alwaysdeformu tekrar aktif ettim..
Çok ugraştım ama İşlem tamamlandı şükür ;)
- Offline
- Erkek
=D etezer harika fikir ama...
sahnede tek figür malesef bu degil..
zaten amacım, modelin boyunu sahneye uydurmak değil, figurlerin boyunu birbirine uydurmak..
bu da bana ders olsun senmisin her bi figuru orantılı olarak modellemeyen =)
- Offline
- Erkek
arkadaşlar kızıştırmak gibi olmasın ama maxe sataşma var...=)
aextrude var ya aextrude demiş ki bu max de demiş ne zor program ya demiş.. biz mayada direk buyutuyoz teheheeeyy demiş..
- Offline
- Erkek
hm bir kere birimle denemiştim skin bozulmuştu. ama yeni sahnenin birimiyle denemiştim o yüzden herhalde.
modifier`ı deaktif ederek halletmek de hiç aklıma gelmemişti. iyi fikir valla.
- Offline
- Erkek
sataşsınlar aldırmayın :)
max de seçenek çokluğu yüzünden çıkıyor bu sorunlar. skin yerine physics kullanırsak biz de istediğimiz gibi küçültüp büyütürüz. ama skin çok daha hafif. bunlarla da yetinmezsek envai çeşit kemik ve giydirme pluginleri var max için her ihtiyaca göre. hareket ettikçe lömbürdeyeni bile var :D
- Offline
- Erkek
maxte kemik eklemenin farklı yolları var kişisel bone oluşturma ve biped olayında buyutme kucultme oluyor bildigim kadarıyla..
Ama cat maxe sonradan eklendi ve çok ovgu alan, uygulaması cok paratik bi araç..
maya konusunda bişey bilmedigimden yorum yapamayacagım.. bahsettiğiniz gibiyse guzelmiş..
CATde de olmalı bence..
belki hepsini gruplar gibi ayarlarını koruyarak, değerlerini değiştirmeye yarayan bi araç vardır bilemiyorum
- Offline
- Erkek
lömbürdeyeni var evet.. =)
- Offline
- Erkek