3ds Max : Cam Materyal Hdr Yansıma Sorunu
Öncelikle Merhaba,
Vray HDRİ ile gökyüzü atadığımda kücük sahnelerde örneğin sadece bir otomobil modeli gökyüzü yansımalarını camın üzerinde gayet güzel yakalayabiliyorum ve cam içini göstermiyor.
Fakat büyük sahnede (karma yapı) aynı ayarları uyguladığımda içini modellediğim rezidans modelinin içinin görünmemesini istiyorum aynı şekilde hdr ve ayarları uygulamama rağmen camda yansımalar oluşmuyor ve direkt olarak içini gösteriyor.
Bu problemi nasıl çözebilirim?
Hazırladığım Cam Malzeme
Diffuse: Siyah
Frestel Reflections: 1,6 ve 3,0`da denedim
Reflection glosssines: 0,95
Reflection ve refract (255) beyazda
Reflection ve refract subdivsleri 12, max depthler 10 da (her ikisinde de)
Render Ayarlarında
İllumination açık
GI Irradiance map ve light cache
Enviromentte Vray Hdri atanmış
Vray Enviromentte ise GI ve reflectiona yine Hdri atanmış durumda
Ayarlar bundan ibaret yaprdımcı olabilirseniz sevinirim, ilginiz için şimdiden teşekkürler.
- Offline
- Erkek
Bu standart cam materyali.
http://www.aversis.be/tutorials/vray/vray-20-glass-liquid-01.htm
Tinted yani reflecte cam istiyorsan, fog color`ı koyu mavi yapıp, fog multiplier`ı değerini yüksekltebilirsin. İstediğin etkiyi yakalamak için reflection değerini arıtırıp, refraction değerini de kısarak denemeler yapman gerekiyor.
- Offline
- Erkek