3ds Max : Bunu nasıl yapabilirim? (poligon modelleme)
arkadaşlar bir silindirin tabanının en dış kısmındaki poligonların hepsini teker teker extrude yapıp nasıl düzgün bir şekilde dışarı çekebilirim?
http://b1205.hizliresim.com/x/7/5gnqr.jpg
- Offline
sende su anda by polygon isaretli
Extrude > Local normal olani isaretle
- Offline
- Bayan
veya modo yükle bu işaretlediğin yüzelyleri seç, bevel seç gruop yanındaki çeki kaldır ahada o oldu.
- Offline
- Erkek
onu yapmak için modo mu yükleycek :D
- Offline
- Erkek
modo yuklemek iki islem olmaz mi :)
- Offline
- Bayan
modo yükleyin kullanın kullandırın çok zevkli yürüyor işler :D
hem niye 2 iş olsun ki :D
- Offline
- Erkek
şimdi baktım da ilk mesaja anlatamamışım tam olarak:)
şimdi şöyle extrude olayında sorun yok yani sormak istediğim o değil. işratetli poligonları extrude yaptım yada bevel ile yaptım boyutlarını da küçülttüm biraz.
benim istediğim ondan sonra extrude yapılmış olan polygonları teker tkere merkezden dışarı uzaklaştırmak. yani silindirin tabannın merkezinden dışarı uzaklaştırmak yatay seviyede.
yani bunu yapmanın kolay bi yolu var mıdır diye soruyorum ben resimde mesela gösterebilmek için tek tek elle yaptım ve de tabiki düzenli olmadı
- Offline
reference koordinat system`i local`a getir. pivot her yüzeyin normaline göre yön alacaktır. çekiştirdiğin zaman her yüzey normalin yönüne doğru gider.
- Offline
dedğiniz gibi yaptım ama bi işe yaramadı. acaba ben mi yanlış yaptım?
http://g1205.hizliresim.com/x/8/5j38x.png
- Offline
Bide şöyle dene uzatmak istediğin poligonları seç daha sonra onların kopyalarını al sonra o kopyalarla alt yüzeyler arasında bridge ile bağla üstleri boş kalacaktır onları da cap komutu ile doldur...
- Offline