3ds Max : bridge problemi?
merhaba arkadaşlar,
3ds max te 2 farklı objet attach ile birleştirdim. daha sonra objelerin temasını sağlamak için köşe vertexleri weld lemeyi düşünüyorum. bunun için vertexlerin üzerinde bulundakı edge lere bridge attım ancak sürekli ters köşeleri birleştirmeye çalışıyor program. bir türlü düzeltemedim. soruna dair görsel aşağıda:
http://imageshack.us/photo/my-images/411/sorunjy.jpg
resimde seçili iki egde için bridge uyguladığımda çapraz köşeleri birleştiriyor polygon oluşturmak için. nasıl düzeltebilirim? yardımcı olursanız sevinirim :)
- Offline
- Erkek
Acaba diyorum, poligonların normalleri aynı yöne bakmıyor mu?
- Offline
- Erkek
... bir kaç edge yi bridge le önce, sonra cap felan kullan. Baştan Çizim yönüne dikkat etmediğin için klasik hata meydana gelmiş. Başka türlü düzeltmen zor artık.
- Offline
- Erkek
themt evet problem normallerle ilgili olabilir doğru diyorsun. ergin alttaki objeyi önce line halinde çizip editable poly yaptım plane haline geldi, sonra extrude ladım. line ile çalışırken daha önce de böyle olmuştu. normallerin yönünü başta kontrol etmek elimde değil ne yazık ki. bütün edge lerin denedim hepsinde aynı şeyi yaşıyorum.
- Offline
- Erkek
Bi önerim var denemenizi isterim.2 objenin normalleri ters gibi.
Objeleri birleştirmeden önce, bir tanesine normal modifier ekleyip, flip normal yapın.Daha sonra bu objeyi diğeri ile attachleyin.Bridge komutunu deneyin.
Eğer bridge komutu başarılı olursa doğru yoldayız demektir.Komut başarılı olduysa objede normalleri ters olan yüzeyleri tekrar detach ediniz.Sonra normal modifier,flip normal uygulayın.Normaller düzeldikten sonra tekrar attachleyiniz.Biraz tekerleme gibi oldu ama :), denemekte fayda vardır.
Yazması ve okuması zor ama uygulaması kolaydır.
- Offline
- Erkek