3ds Max : Boşluklu ve Dişli Kiremit Duvar Nasıl Yapılır?

Boşluklu ve Dişli Kiremit Duvar Nasıl Yapılır?

Merhaba,

3ds Max dünyasında yeni sayılırım. Modellemede bazı sıkıntılarım var. Yardımcı olursanız makbule geçer.

Denediğim yöntem şu; tek bir kiremiti modelleyip araya boşluk koyup diziyorum. Bu seferde çok zaman alıyor ve polygon sayısı müthiş artıyor. Daha kısa yöntem ve lowpoly önerileriniz var mı?

Örnekler;

https://i.hizliresim.com/PG4Enb.jpg

https://i.hizliresim.com/qy12jV.jpg

https://i.hizliresim.com/5qrRLA.jpg

https://i.hizliresim.com/492RPY.jpg


2020-02-05 11:26:03 Edit:2020-02-05 11:28:34
  • Offline
  • Erkek
Tuğla boyutunu çizip yarı
okitoErdem TürkoğluAvatar

Tuğla boyutunu çizip yarı ebatından şaşırtararak döşemek bir yöntem.
Ama şahsen floor generator scripti ile yapmayı tercih ederim. Floor generator ile duvarı oluşturduktan sonra edit poly ekler boş kalacak yerdeki elementleri silerdim.


2x Intel Xeon E5-2670 Asus GTX 980ti 32GB RAM
2020-02-05 11:50:13
  • Offline
  • Erkek
Biraz uğraşılsa material ile
yakarizaferAvatar

Biraz uğraşılsa material ile de çözülebilir gibi geldi bana. Opacity kanalı, displacement gibi yöntemlerle sonuca ulaşılabilir belki.


İmkanın sınırını görmek için, imkansızı denemek lazım.(Fatih Sultan MEHMET)
2020-02-10 02:48:05
  • Offline
  • Erkek
Mesh metaller için evet
okitoErdem TürkoğluAvatar

Mesh metaller için evet ama bu tarz volümlü objeler için çok gerçekçi durmayabilir


2x Intel Xeon E5-2670 Asus GTX 980ti 32GB RAM
2020-02-10 09:45:43
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!