3ds Max : Bone vs Biped
Egemen : Siteni gezdim, özellikle robot rigging kısmını çok beğendim.Sanırım bayağı bir zamanını almıştır.
Max - maya : Bu konuda tecrübesi olmayan kişilerin soru sorup öğrenme isteğine saygı duyuyorum. Formlar da usluba dikkat etmek şartıyla soru sorulabilir. Sanki maya yı kurunca animasyonu yapabiliyorsun. İşin aslı tamamen çalışma ve yetenek(yetenek= öğrenme kabiliyetinin veya uygulama kaabiliyetinin normal değerler üstünde olması).
Mesela herkez vray kuruyor ve neden benim renderim kötü diyor.Sanki vray in iyi bir ayarı varda herşeyi çözüyor. Işık renk, komposizyon bunlar düşünülmüyor. Default render le bile(global illimination motoru kullanamdan) ışık ları iyi kullanarak aynı görüntüye yakın görüntüler de alınabilir ....
Anlatmak istediğim programı kurup bir bipet veya cat rig oluşturup hemen animasyon yapacaksanız halayl kırıklığı yaşarsınız... Animasyon kuralları hala iki boyutlu klasik animasyonu dediğimiz kurallar ile işliyor bilginize...Max veya maya kurunca hadi bir otomatik yürüyüş vereyim, hadi 60. karede dursun da bir sola baksın derseniz , daha sonra otomatik yürüyüşün iyi olmadığını , karakter durdururken zorlandığınızı, sola robot gibi döndüğünü göreceksiniz...
Bu arada konu başlığından bayağı dışarı çıktık.Konu bone mi bipet mi ? idi.
Herkese selamlar...
- Offline
- Erkek
aynen ustad neyse vazgectim sildim yazdigimi, cunku laf anlatmak zor oluyor..herkes istedigini yapsin
Dedigin gibi her sey insanda bitiyor program arac ,ama amac noktasina getirdin mi iste ortada isler...
- Offline
- Erkek