3ds Max : Bir Yere Gelip Orada Tıkanmak
3ds Max photoshop Gibi birçok programda Bir yere Gelip tıkanıyorum.Ekleyecek çok şey var fakat nasıl ekleyeceğimi tam bilmiyorum.
Bende bu problemi Çözmek istiyorum.Hatta 2-3 gün boyunca bilgisayar başında oturup bu problemi çözmeye hazırım.artık iyice sinir olmaya başladım.
Tahminim 2 yıllık bir tecrübemin olması Ve saçma sapan çalışmaların ötesine bir türlü gidemediğim için çok sinirliyim.Ha birde Benim bir önceki konumda Yok İnternette bol kaynak var yok şöyle yok böyle gibi konuşan adamlar benden kötü çalışmaları var HİÇ DE ARAştırmamışlar ve gelip bura böyle şura şöyle gibi yorum yapan adamlarada Çok sinirliyim ZATEN onlara uydum araştırdım bir türlü Doğru düzgün bir tutorial bulamadım.
Okadar ticari çalışma yapılmış.İnternette bir tane bile doğru düzgün tutorial yok OLANLARda 3 kuruş kazancağım diye satıyorlar.
kısaca Ne yapayım Nasıl çözeyim bunu.Yorgunlukmuş filanmış hiç dinlemiyeceğim ne derseniz 1 ay sürsün 5 ay sürsün olabildğinizce çalışacağım.
UNUTMADAN ben 1 laf söyleyipde kaçacak adamların hiç yorum yazmamasını GERÇekten yardımcı olmak isteyenler varsa yardımcı olursa sevinirim.(Bana ağırda konuşun FAKAT yapamazsın derseniz işte siz yardımcı olacak adam değilsiniz hiç yorum yazmayın daha iyi hatta sizin Doğuştan gelen bir yetenek e sahip olupda bu işleri yaptığınızı düşünüyorsanızda yorum yazmayın.)BEN BİR önceki konu açtığımda bu unutmadan kısmına yazdıklarımın hepsi yapıldı NE sorun çözdünüz ne ben bişi öğrendim.Bide yok silme yok şöyle yapma dediniz GElipde ben şöyle yapıncı şu programı kullanınca süper oldu çalışma söylemeyipde gelip farklı laflar etmeniz çok yanlış.Örneğin benim yöntemlerimde birisi photoshop sonrası photoscape kullanmak Oluyor.Ve photoshopda lens flare uyguluyorum High pass gibi effectler kullanıyorum.Gerçekçi gölge için maddelerin birleştiği yerlere biraz karartıyorum böylece gerçekçilik Artıyor.daha böyle birçok şey keşfettim.(DOğru düzgün insanların olduğu bir site olsa derslerini hazırlarım koyarım buraya Fakat tr3d de sorunlu kişiler var sırf onlardan rahatsız olduğumdan ders eklemiyorum.)
- Offline
- Erkek
kısa ve öz olarak; kendine bir hedef belirle ne olursa olsun hedeften şaşma
- Offline
- Erkek
Kadir KUMRAL@ katılmıyorum size. [Bilgiyi kendinize saklamak saçmalıkdan Ve dünyaya zarar vermekten bir işe yaramaz bunu bilin.Eğer dünyaya bir yararınızın olmasını istemiyorasız siz yapın bunu.]
Kenan bey teşşekür ederim yorumunuz için fakat şuanda zaten bir hedefim var ve ona ulaşmaya çalışıyorum.Fakat Daha hızlı olmak ve bu takılma problemimim çözmek istiyorum.yapacağım şeyi biliyorum fakat işte o kısımda ne yapacağımı tam bulamıyorum.Mesela bi koltuk var yarısnına geldim fakat halen gözüme hoş gelmedi hemen kapatıyorum 3ds max i Fakat aslında devam etsem çok iyi şeyler çıkar çünki bump var specular var opacity var bir sürü kanalı kullanarak ve birçok modifieri kullanarak o resimdekisine çevireceğime yapamayacam gibi birşey oluşuyor ve yarıda bırakıyorum çalışmayı.[aslında biraz çözdüm gibi.sebebini bulmuş oldum fakat halen photoshopda yüz çiziminde çok takılıyorum.birde yüz büyük olunca çok zorluyor beni.tabi biraz öğrenmem gerek.türkçe kaynak biliyorsanuz paylaşır iseniz çok sevinirim.]
- Offline
- Erkek
kenan bey size çok teşşekür ederim size yazarken aslında çözdüm biraz problemimi demekki ne yapmak gerekiyormuş.Yazarak problemi çözmem gerekiyormuş.(Aslında 8 adet neler yapacağım ve ekleyeceğim şeyleri anlatan rehber hazırladım 8 sayfalık.ingilizce hazırladım örnek vermek gerekirse.
1-plan
2-Refrances and docs
3-Start
4-Shadows
5-reflection
6-opacity ......... tarzında gidiyor.unutmadan 8 adet rehber değil 8 sayfalık rehber hazırladım.Bu verdğim 6 tanesi photoshop composite worklerim için geçerlidir.sayfa başına 10 ila 25 adet maddeden oluşuyor.ae,3ds,ps ve autocad için hazırladğım rehberler. )
- Offline
- Erkek
hedef şu bu değil,ne kadr çok modelleme yapar,çizim yapar,iş yaparsan o adar çok sorunla karşılaşır ve o soruna göre ararsın çözümlerini,öğrenmekte bunun ile ilişkilidir.dünyadaki bütün keşiflerin gelişimi de buna bağlıdır.çok iş yapana değil sorunları çabuk çözene usta denir.
tavsiyem gördüğün her şeyi modelle,sorun olan yerlerde bunların çözümlerini nasıl bulabileceğini araştır.
piyasada iş yapıyorum diye gezenlerin yarısından çoğu hazırcıdır zaten.
Şunu bilmelisin kimse sana nasıl iş yapman gerektiğini ve nasıl para kazanman gerektiğini de söylemeyecek,sen bunu yaşayarak öğreneceksin.
yani kısaca yaşa ve gör.
- Offline
- Erkek
devrim bey doğru demişsiniz zaten bunun gibi birşeyi şu assassin`s creed revelations adlı oyundada geçiyordu.(çiçek almaya gidiyorsunuz fakat çiçekçide gidip bi bahçeden koparıp getiriyor.[tabi siz o tüccarı takip edip yerini öğreniyorsunuz.]Buradanda aslında çalışma inceleyerek birşeyler öğrenilebildiğin tutorial değil hızlı çizim videoları izleyerek nasıl modellenidğini nasıl çizildiğini izlemek sizinde öğrenerek kendi yöntemelerinizi geliştirmek çok mantıklıca denembilir.hemen not ediyorum rehberime teşşekür ederim devrim bey.)
- Offline
- Erkek
Patlama noktasına geldiğin belli.Şu noktada sabredip kendini dizginlemen lazım.Bir adım geri çekilip büyük resme bakman lazım.Sakin bir şekilde yoluna devam etmen lazım.Ara sıra banada oluyor.Bu şekilde çözüyorum :)
- Offline
- Erkek
Hayrullah bey patlama noktası değilde Daha iyi olmak istiyorum denebilir.Fakat bir türlü çalışmalarımda kaliteyi yakalayamıyorum.
Şu turbosquid deki pro only diye seçilmiş çalışmaları inceleyin onlar harika gerçekten harikalar işte ben öyle çalışma yapabilir olmalıydım şimdi Zaten türkiyede herkez bende kalsın bilgi Yada şöyle anlatayım.Örneğin türkiyeye turist geldi antalyada tatil yapacak yerliye 60 tl yabancıya 10 dolar ve daha iyi bakılmasını anlamıyorum.Yani türk değilseniz türkiye güzel denebilir.Zaten bunu anlamak için Kadir KUMRAL adlı kişinin yorumunu okumanız yeterli.[unutmadan izzet alşan var onun tutorialleri iyide bana render filan lazım değil modelleme teknikleri öğrenmek istiyorum izzet beyde bu aralar daha kolay a kaçıp renderden bahsedip duruyor.aslında azıcın ingilizceyle render kısmı çözülebiliyor fakat modellemede teknik görmek ve öğrenmek işe daha çok işe yarar.Model kötü material iyi render iyi diyelim çalışma güzel gözükür Fakat bir oyun için hazırlıyorsanız bump kullanamayacağınızı düşünün yada displacemap gibişeyler kullanamayacağınızı düşünün o zaman modelleme öne çıkar.[rehberime birkaç ekleme daha yapayım.]]
- Offline
- Erkek
Modelleme konusunu bilemem ama eleştirdiğiniz bu bilgi paylaşımı yapılmıyor konusunda genelleme yapmamak lazım bence.Bir sürü üstat tanıyorum tüm bilgisini aktarmaya çalışan insanlara karşılıksız yardım edip tecrübelerini paylaşan.Ben sadece 10 aydır particle üzerinde çalışıyorum ve gözle görülür ilerleme kaydettiğimi düşünüyorum.Bunu sabrıma , çalışma azmime ve tıkandığım yerlerde tutoriallerin yetmediği zamanlar`da bilirkişi olan üstat`ların yardımlarına borçluyum.En önemlisi ise kimsenin yardım etmediği nokta`da bile devam etmektir bence.Yani ne olduğu önemli değil sadece çalışmaya devam et.O an öğrendiğin gereksiz olarak düşündüğün bir bilgi ileride başka bir şey yaparken kesinlikle işine yarar.Yarıyorda zaten o yüzden sabretmeli ve alanına dair ne varsa öğrenmeye çalışmalısın.Nacizane görüşümdür bu :)
- Offline
- Erkek
Hayrullağ bey yorumunuz için teşşekür ederim.kenan beyin dediği aslında hedefimi zaten belirlemiştim ben fakat hedefim anlatımam fakat şöyle diyeyim bu hızlı ona ulaşmam zor olur işte hızlanmam gerek bence 1,5 yıl gibi bir zamanım kaldı geriye.bu zamanda ne kadar hızlı gelişirsem o kadar iyi olacak zaman çürütürsem bir yerlerde çok büyük kayıplarım olacak.Kısaca bir an önce saçma sapan işlere harcadığım ve boş zamanlarımı yok etmem ve bir an önceden kendimi iyi bir seviyeye getirmem gerek.bunun için işte yardıma ve beni hızlandırması için iyi tutoriallere(türkçe ve ingilizce)ihtiyacım VE birde çok kaliteli ve bilgili kişilerden eğitim almam gerek.Bu tutorial kısmını Ben bulamadım bir türlü siz bulduysanız güzel tutorial bana mesaj attarsanız sevirim.Eğitmene gelirsek ankarada eğitmen diye geçinen veya kurs diye bilinen çoğu şey birkaç aceminin toplanıp saçma sapan bir eğitim vermesinden ileri gitmiyor.Bu yüzden internet üzerinden bir eğitim olabilir.
Fakat kodlamanın çok güzel tutorialleri hatta türkçe onlarca tutoriali olmasına rahmen 3d alanı için 3ds max daki ingilizce ve iyi olanlar hariç neredeyse hiç yok.(var derseniz kaliteli olanını izzet bey yapıyor işte onunda pek dersi yok yeni biraz.)
- Offline
- Erkek