3ds Max : ayarlarım için yardım
catmull rom kullanmıştım, area mı kullanmam gerek acaba? Bir de clr tresh yüksek tutmuştum, diğer iki değer birlikte hareket eder diye biliyordum onları min. tutup clr treshi max. tutmak gerekir sanmıştım?
- Offline
- Bayan
Kesinlikle ilk yapman gereken kameranın beyaz ayarı, suan mavi onu beyaz yap.vray sun kullandın eger degerleriyle oynamadıysan kalsın ancak size mult. 1,0dan 3,0a getirki gölgeler yuumusasın. gelelım tekrar kameraya kameradan da shutter speed 120 yap İSO yu 100 yap. Bir adet penceren var oraya vray ligt koy degerini 40 yap. Deneme renderi al. Render ayarlarında final renderi alacaksan nois degerlerini 0,005 e cekmen gerekir kumlanmalar bu yuzden. Bir de en onemli olaylardan biriside kaplamaların. Kaplama calısmalısın. UWmap kesınlıkle kullan. Spot yapacaksan Vray İES Liggt kullan derim.Daha bir suru sey yazarımda ilk etapta bunları yaparsan sahnen biraz daha düzelir.
- Offline
- Offline
- Bayan
Sahnede vray physical camera kullanmışsınız galiba eğitim olarak henüz başlangıçtasınız bence başlangıç olarak vray kamera yerine target kullanın.
- Offline
- Erkek
Spotlarda ki ışık etkisini görememenizin nedesi ise vray camera ayarlarınızdan kaynaklıyor eğer ışık şiddetini arttırdıysanız eğer.
- Offline
- Erkek
Ece merhaba,
Gerçekçi bir render alabilmek için vray ayarlarından daha da önemli olan kaplama ve ışıklardır. Kaplamalarda sadece uvw map ayarları değil, ayrıca yansıma, bump, glossy gibi ayarları da kaplamaları yaparken deneye deneye gerçeğine en yakın hale getirmelisin. Işıklar da da önce sahnedeki ışıkların yerleşimlerinden başlamalısın. Gerçek hayatı gözlemle, mevcut sahnen gerçek hayatta olsa ışıklar nerden yayılmaya başlar nereye kadar şiddetini sürdürür ve nerde yitirir gibi.. ayrıca ies aydınlatmaları genelde sadece duvar kenarlarındaki ışık yansımaları için kullanmaya çalış. Diğer aydınlatmalar için vray ligt (yerine göre plane, yerine göre sphere, dome, vb.)
Yukardaki çalışma için mesela, tavandaki spot armaturlerin için önce modelde ligt material kullanıp sonra hepsinin altına ışımayı taklit edebilmek için vray ligt (sphere formunda) koymalısın. Yine ayrıca sahnede kullandığın ışıklardan sadece ışığın hangi yönden yayılıyorsa o ışık kaynağının gölgelerini açık tutup diğerlerini kapalı tutmalısın.
Işık subdiv lerini bilgisayarının gücü elverdiğince yüksek tutmalısın. Tabi aynı şey kaplama subdiv lerin için de geçerli..
Bunları uygulamaya başlayıp denemeler yaparak mükemmel sonuçlar aldıkça çalışmalarından çok daha fazla keyif alacaksın..
Kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
Cok tesekkur ederim hepinizin önerilerini not ettim birer birer uygulamaya devam edeceğim, sadece ayarlarımdan kaynaklı sorunlar var sanıyordum ama öncelikle materyal ve ısık calısayım, henüz öğreneli sekiz ay falan oldu vaktim olmadıgı icin bu kadar ilerleyebildim cok sagolun
- Offline
- Bayan