3ds Max : araba arka lambası
selamunaleyküm arkadaşlar.
ben bu arabanın arka lambasını nasıl yapabilirim max le?
http://www.motormobiles2.de/autoberichte/porsche_cayman_s_050923_31b.jpg
artık renderde öyle çıkması için, nasıl kaplamam lazım? nasıl yapmam lazım?
- Offline
- Erkek
Aynen buradaki formları düşünüp lambanın içinide modellersen ve buradakine benzer yansıma ve kırılma etkilerini verirsen olur. birazda kaplama atabilrsin. onun harici hiç uraşama dersen internetten bu aracın blueprintlerini ve texturelerini araştır bulursun düzgün bir map. ama bu diğerinden daha çok zamanını alır devamlı takıldığın bir kaynak yoksa. benim yok mesela :) ama böyle sitelerin olduğunu biliyorum. mesela cgtextures.com da var bir şeyler ama senin verdiğin örnek bazında işine yaramaz en temizi modellemek yani
- Offline
- Erkek
Pardon bir noktayı merak ettim. Siz şimdi tüm arabayı modellediniz / veya modelleyecek bilgiye sahipsiniz ve sadece stop lambalarında mı takıldınız??
1) Eğer öyle ise, şaka yapıyor olmalısınız.
2) Değilse neden modelleme derslerini izlemiyorsunuz?
Yani yanlış anlaşılmasın ben genelde bu tip cevapları zaman kaybı ve / veya lüzumsuzluk olarak görürüm. Ancak sorunuzu okurken anlamaya çalıştım sadece. Kırıcı olduysam özür dilerim.
Sevgiyle...
- Offline
- Erkek
@eksikpiksel arka lambasını modelemesine modelerim. ama o kaplamayı ışık kırılmasını nasıl yapacağımı bilmiyorum.
@YasarTas evet araba modeledim porsche 911 gt3 ve o arabanın arka lambasında takıldım. modelerim ama o kaplamayı nasıl yapacağımı bilemiyorum. arka lambasını modeleyip kırmızı cam material atarım ama renderdede öyle çıkmasını ve gerçekci görünmesini istiyorum.
- Offline
- Erkek
Hımm anladım afedersin.
Şöyle basit bir deneme yaptım :
- diffuse: kırmızı
- Reflect: açık gri -- fresnel checkli
- Refract: kırmızı -- noise -- x yönünde sayıyı artır -- IOR: 3 civarı
Aşağı yukarı o efekti yakaladım.
Elbette ustaların daha pratik yöntemleri vardır.
Sevgiler...
- Offline
- Erkek