3ds Max : Ao Hakkında

Ao Hakkında
3ddesigner3d designer

Bir modeli, UnwrapUvw için kullanılan Render To Texture menüsündeki Ambient Occlusion mapi ile mi kaplayıp animasyon renderine geçilmeli? yoksa animasyon için hiç böyle bir işe kalkışmadan, normal bir şekilde Material editorden Kaplamanın kendisine Ambient occlusion verilerekmi yapılmalı. Hangisi render süresinde daha etkilidir ve ikisi arasında farklar ve nerelerde daha çok kullanıldıkları hakkında bilgisi olan bilgilendirse sevinirim.Not olarak şunu belirteyim modelimi UnwrapUvw ile kaplamaktayım.Teşekkürler.


2013-02-09 02:12:23 Edit:2013-02-10 01:10:11
  • Offline
  • Erkek
animasyonda kaplama olarak yapmam
rakunnerrakunner

animasyonda kaplama olarak yapmam ben genelde karakterler veya neseler harekt edicen orjin halleride alınmış ao yüzünden olmadık yerde karatılar çıkıyor. öreneği kolları inik bir karaktere ao aldığın zaman kol le gövdenin kesiştiğ yerler koyu çıkıcak bunu map olarak attınmı karakter kolu kaldırsa bile o karartı duruyor. genelde mr ise renderer a&d kullanıp ordan, ya da render sonrası override ya da standart shalderın disfusa composit atıp çift layer dan üste ao atıp multiply yaparım.


2013-02-10 00:45:21
  • Offline
  • Erkek
Bende denemelerime göre bu
3ddesigner3d designer

Bende denemelerime göre bu Render to Texturede ki Ao sadece Viewportda işe yarıyor gibi...Hani şu yeni maxlerde varya realistic görüntü diye. Orada da ne işe yarayacak bilemiyorum tabi bilgi eksikliği yaşıyorum.Dediğin gibi o anki ışık bilgilerini kaydettiği için sahne ışığı ne olursa olsun ilk kaydettiğin gölgeleri gösterdiği için sanırım bu Animasyon da değilde daha çok oyun yapımcıları için çıkartılmış şeklinde yorumladım.Yada Hazır bir sahneden tek kare renderda kullanıyorlar heralde.Çünkü bir animasyon projesinde modelleme kaplama ışık render sıralaması gittiğine göre,kaplamayı yaparken Ao yu çıkarmaları için ışık bilgilerine ve sahneye ihtiyaç var ve bildiğim kadarıyla model ve kaplama bitmeden diğer aşamaya geçilmiyor.Yani animasyonda kullanılmıyor. Birde oyun motorlarında bildiğim kadarıyla render sistemi olmadığı için, kaplamayı bu şekilde alıp direk oyuna motoruna gönderiyolar ve gölgesiyle orada çıkıyor diye tahmin ediyorum. Kısaca bu Render to texture bana göre değil yani. Ya sonradan çıktı yada çok eskiden vardı ama beni ilgilendirmediği kesin o halde. Dediğin gibi Mr Special Effect- Ao kullanarak o anda sahnenin durumuna göre çıkartması en akıllıca. Bir texture tutoriali izliyordum orada Ao mapi de indirdi,ve layera ekledi ordan aklıma takıldı. sonra araştırdım dedim nedir bu Ao map. Bizdemi eksik var gibisinden. Buralara geldik.


2013-02-10 01:09:26 Edit:2013-02-10 01:11:01
  • Offline
  • Erkek
dediğin doğru oyunlarda sırf
rakunnerrakunner

dediğin doğru oyunlarda sırf ao değil ışık gölge bir sürü şeyi modelin uv sine bake ediyorlar öyle gönderiyolar. render to texture olayı çok eskiden beri var genelde oyun görsellerini max te hazırlamaktalar. animasyonda ya shader dan alıyor ya da sonradan pass render ediyolar. çok sevemem ama ao :D


2013-02-10 02:04:02
  • Offline
  • Erkek
``genelde mr ise renderer
3ddesigner3d designer

``genelde mr ise renderer a&d kullanıp ordan, ya da render sonrası override ya da standart shalderın disfusa composit atıp çift layer dan üste ao atıp multiply yaparım.``

dedin peki bu ikisi arasındaki fark nedir.Yani a&d Ao ile diffuse composit atıp çift layerla multiply yapmak arasındaki fark nedir.


2013-02-10 02:44:06
  • Offline
  • Erkek
mental ray kullanıyorsam a&d
rakunnerrakunner

mental ray kullanıyorsam a&d malzemesinin içindeki ao yu açarım ama bu malzeme render süresini uzatan cinsten genelde zaman problemim yoksa bunu kullanırırım bütün sahnede istediğime istediğim ao değer veririm ya da vermem. diyelim ki çalışmada hiç a&d malzeme kullanmadım ama tıpkı onun gibi renderda ao etkisini görmek istiyorumo zamanda diffuse kanalına composite atıp en üsteki layer a ao malzemesi atarsam tıpkı a&d gibi eş zamanlı ao alırım. override ise acele işlerde kullanıyorum. bütün render bittikten sonra renderer penceresinden overwrite material a gelip ao atıp atıp bütün sahneyi tekrar renderlarım ama bunda ki dezavantaj bütün nesnelere aynı değerlerde ao vermesi adı üstünde overwrite. ama bunda ao yu düşük çöznürlikte alıp after esas renderın çöznürliğne getirip üstüne ekleyebiliyorum.


2013-02-10 13:57:44
  • Offline
  • Erkek
Sen büyük üstadsın, Prof
3ddesigner3d designer

Sen büyük üstadsın, Prof Dr. :D

Saolasn.


2013-02-10 14:25:25
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!