3ds Max : Animasyonun ilerleleyen safhaları
Kıymetli dostlar, ilk animasyona başladığımız anda yaklaşık bir kareyi 3 dakika gibi bir zamanda alabiliyorduk. Animasyon karelerinin içindeki malzemelerin sabit olduğunu düşünerek dedik ki bu üç dakika 3,5 olur, 2,5 olur bu işte 35 saatte biter...
Lakin bir müddet sonra makina 9 dakikaları 8 dakikaları görmeye başladı, hesaplama yaparken resimde de görüldüğü gibi bu aşamada baya bir takılmaya başladı. Acaba hikmeti ilahi ne olabilir? Teşekkürler.
http://u1310.hizliresim.com/1g/u/tx9hj.jpg
- Offline
- Erkek
Harun hocam sıkıntı şu ki 3 dakikalık renderlarında kameranın gördüğü alanlar la daha sonraki aşamalardaki render aldığınız alanların yoğunluğu aynı olmayabilir. Daha az ışık veya daha çok ışık alan yerlere gelmiş olabilir. Bump ve fur alanlarına gelmiş olabilir. Her şey olabilir kısaca.
Asıl istenmeyen sıkıntı ise; sisteminin ısınıp stabil çalışmaması. Uzun render sürelerinde bir ısı ölçümü yapabilirsiniz.
- Offline
- Erkek
Yukarıdaki söylediklerinizi göz önünde bulundurarak sormuştum sorumu şöyleki,
Sıcaklık sürekli takibimiz altında ve 42 derecede,
Sahne yoğunluğu is ortada dönen sadece bir makina var ve her yönden vray light larla aydınlatılmış,
Bence başka bir problem oluşmuş ama bilemiyorum...
- Offline
- Erkek
bu kadar yuksek ram kullanıp az cpu harcaması zaten baslı basına bi garıplık.
Bence backburner kullanarak programı açmadan direk render alın ram kullanımı onemlı ölçüde azaltacaktır.
süreye gelınce ilk basta yapılan hesap hafızada tutulup ıkıncı kare ıle mukayede edılıyor olabılır buda zamanda ramın şişmesine neden olmuş olabilir çünkü vrayda bu tarz ayarlar var diye hatırlıyorum ramde tutmak ile ilgili onları araştırın
- Offline