3ds Max : Animasyon için sahne
Arkadaşlar herkese iyi akşamlar.
Animasyon yaparken render süremi azaltmak ve dosyalarımı hafifletmek için mekanları ayrı, hareketli nesnelerimi ayrı render alıp, after effects de birleştirmek istiyorum. Bunun için hareketli objeleri render alırken mekanları tek renkte, ışıktan etkilenmeyen, lakin hareketli objelerin gölgelerini içinde barındıracak bir materyale ihtiyacım var. bu sayede After effects de bulunan key pluginini kullanarak tek renk olan sahneyi silebilirim. Sahnemdeki hareketsiz objelere atayabileceğim bu materyali nasıl oluşturabilirim?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
- Offline
- Erkek
Matte shadow , bir yöntemde alpha kanallı render alıp afterda kolayca görünmesini istemediğin yerleri cikarabilirsin
- Offline
Matte shadow, objenin gölgesini almamı sağlıyor fakat objenin üzerine düşen yansıma renkleri yok ediyor. Obje oraya ait değilmiş gibi oluyor montajda. Arka planı ile hiç bir etkileşimi kalmıyor. Sanırım Alpha kanalını, o da olmazsa diğer dğer render seçeneklerini deneyerek bir sonuç almaya çalışacağım. Sahnemi yeşil perde mantığıyla çalışabilecek bir hale getirmeli ve yansıma renderını ayrı bir katman olarak almalıyım sanırım.
Fikir verdiğiniz için çok teşekkür ederim.
- Offline
- Erkek
"dğer render seçenekleri" içerisinde mental ray render motoruda varsa
renderer / render changes to selected objects only
seçeneğinide deneyebilirsin
- Offline
- Erkek
Render elementste sadece golgeyi render alabileceğin vrayshadow var
- Offline
Render saçeneklerinden gölgeyi alabilmek mümkün oluyor. Fakat animasyon objesine yansıyan çevrenin renk etkisini alamıyorum. Sanırım her etki için ayrı bir katman render alıp composite veya After effects ile birleştirmeliyim. Tabi hiç kullanmadım composite programını ama çözmeye çalışıcam
- Offline
- Erkek