3ds Max : ANİMASYON EĞİTİMİ
Yunus bey,
kızılacağını bilerek ne güzel de yazmışsınız.
hiç hazır rig lere bakılarak yazılımlar arası seçim yapılırmı
adama gülerler.
demekki 18 bacaklı 12 kollu ve tekerlekli bir yaratık yapsak
hazır rig bekliyeceğiz.
ayriyeten max in kısır dediğiniz 3 yada 4 riginden kastettiğiniz
biped veya cat ise onlardan sonsuz sayıda rig çıkartabilirsiniz.
yani 18 ayaklı 8 kollu yaratık rigleri yaratabilirsiniz.
normal bone ile yapacağınız en özgür rig sistemini yok saysak bile
siz bence rig yerine karakterin weight olayını ön plana çıkarırsanız
hangi yazılımların bu konu da ister plugin li ister pluginsiz daha kolay olduğunu araştırırsanız ve sonucu buraya yazarsanız sevinirim.
- Online
- Erkek
Bence max`ıda o kadar küçümsemeyelim. Çünkü internette iyi araştırma yapılırsa max ile ne kadar iyi karakter animasyonu ve görsel efekt yapıldığını görürüsünüz..
- Offline
- Erkek
Plajda Animasyon yapanlar da var . yanlış kursa gidip yanlış eğitim alma sakın
Ustaların dediğine katılıyorum. önce amacını tam belirleyip ne tür eğitim alacağını bilmek gerek. sağlam bir kursun sağlam olduğunu anlayacak seviyede olman gerek. yoksa key nedir sadece onu öğretip gönderirler. Karakter animasonu için Maya, particle animasyonu için XSI tavsiye ederim.
- Offline
- Erkek
Sevgili Devrim Kardeş, Sanırım yanlış anlamışsın beni. Kimseye özelden bana gelsin diye mesaj felan atmam. İLİM öğrenmek isteyen kimse, Çin`e gidecek yolu bulmak da ona düşer.
Animasyon için program tercihi yapanlara da öncellkle Walt Disney`in kullandığı programı tavsiye ederim. Ya da Program Köleliği isteyenler Maya, MAx veya Xsi öğrenebilirler. Animasyon konusunda birşeyler yapabilmek için halen "programlara ihtiyaç" duyuyorsanız Zaten Tavsiyede bulunmak için de henüz gençsiniz sayılır. Maya, MAx veya XSI hepsi de güzel programdır. Ama asıl Güzel olan Beyninizdir. Beyninizi kullanabilirseniz 1 kalem ve kağıt da yeter, emin olun Animasyon yapmaya...
Eğer rig bulamıyorsanız önce Forward Kinematic ardından İnverse Kinematic öğrenin. Öğrenin ki, basit nesnelerle bile kendi iskelet sisteminizi yapabilir hale gelin...
Saygılarımla,
- Offline
- Erkek
Ergin TEZER hiç karakter animasyonu denemeniz var mı?
- Offline
- Erkek
Belki vardır, Cemor kardeş, Belki de yoktur. Burada boş boş sallıyorumdur... Olup olmaması söylediklerimi değiştirecek mi? Olsa üzerinde yorum mu yapacaksın? Eğer Yoksa, Bu işi bilmediğimi mi gösterecek? Bu kadar Laftan Sonra Kalkıp da aklına gelen soru sadece bu mu Cemor Kardeş...
İnsan sormaz mı? :
- Basit nesnelerle nasıl rigleme yapılır?
- Bir çizgi dahi rigleme için bazen yeterli midir?
- Karakter Animasyonu için illa rigleme gerekir mi?
- Kaç çeşit karakter animasyonu vardır?
- Mimik için ne tür çözümler üretilebilir?
-.........
-.............
-..................
Amaç Ele böyle bir fırsat geçmişken, bilgi almak mı? Yoksa, .....
- Offline
- Erkek
Aslında yanlış anlaşıldığımı düşünüyorum.Asıl program beyniniz programlar sadece size kolaylık sağlayan araçlardır.Max`i yamana atmadım ben atsaydım Pantural`i aşağılamış olurduk.Ben şöyle demek istedim Max animasyon olarak hantal (bunu kabul edin lütfen gerçekten öyle)Maya da modelleme olarak hantal
ama Maya animasyonda inanılmaz derecede hızlı.Yani Mayayla animasyon işiniz daha çabuk olur.(Lütfen yine yanlış anlamayın:))
- Offline
- Erkek
Yunus şayet Max 2010 a CAD yüklenmemiş olsa belki "hantal" düşüncene katılırdım ancak o program gerçekten çok şey değiştirdi. Bir inceleyin derim. Haa burada karşılaştırma yapmıyorum ancak bu işte asıl neticede neye ulaşılacağı önemli. Ki mimari animasyonlarda karakterleri maya da yapıp max e atmakla uğraşmak çok mamtıklı değil. Kaldı ki mimari animasyonlarda kimse rig ile uğraşmaz. Hazır bir sürü karakter var animasyonlu vs...
Ama tabi direk karakter animatör olacak birine ben kesinlikle en az 2 program derim. Çünkü uzmanlaşmış arkadaşlar aynı alanda 2-3 program kullanıyor.
- Offline
- Erkek
Yunus Kardeş Biz seni anladık ama lütfen sen de bizi (en azından beni) anlamaya çalış.
Şiirini, hangi marka kalemle daha hızlı yazarsın ? Rotring mi? Adel Faber mi? Ama asıl sorumuz bu değil, Asıl Sorumuz "Şiir, nasıl yazılır"?
Saygılarımla,
Not: Eğer Maya ile çok hızlı animasyon yapıyorsan, Bu senin Maya`ya Hakim olduğunu ve Max`e daha az hakim olduğunu gösterir. Ama Animasyon bilmediğini göstermez :)
Bu Arada Tunç Hocamızın sözlerine de aynen katılıyorum...
- Offline
- Erkek
internette pek çok animasyona giriş dersi var. http://www.digitaltutors.com/11/training.php?pid=3552 bu mesela onlardan biri. Ben inceledim gayet güzel. Mimari ve ürün animasyonu öyle karakter animasyonu gibi çok çetrefilli ve gözde büyütülecek birşey değil. Hakkıyla yapmak tabi ki zordur ama ... istersen bir eğitim dvd lerinede göz at.
İkinci konuda bu hangi foruma girsem max vs maya karşılaştırması görmek artık mideme kramp saplıyor :) Autodeskin elinde 3 tane büyük animasyon modelleme yazılımı var. Maxin oyun ve mimari, mayanın film ve video, xsi ında efekt işlerinde çok kullanıldığı bir gerçek... fakat bu yazılımlar çok kapsamlı paketler. Esas gerçek şu... maya maya kullanıcıları için, max max kullanıcıları için, xsi da xsi kullanıcıları için. tutupta blur stüdyoda işe girsen max kullanana bir tane max lisansı çıkarırlar oturda maya öğren demezler.
Elbette her programın artısı eksisi vardır. Söz gelimi modo 501 bana göre şuan dünya üzerindeki en iyi modelleme yazılımı, fakat modellemede pratik ve hızlı olması max , maya ve xsi gibi büyük paket programlardan daha iyi olduğu anlamına gelmez. Birini seçip kullanacaksın onda iyi olmaya çalışacaksın... olay bundan ibaret.
- Offline
- Erkek