3ds Max : Ag orgusu - Yuzey bozukluklarini giderme
Merhaba arkadaslar,
Maxte yumusak yuzeyleri modellemeyi deneye yanila ogrenmeye calisiyorum. Asagidaki uydurmaca formu modelledim. Ben boyle formlar icin hep bu sekilde low poly bisey modelleyip uzeine turbo smooth atiyorum. Bunu yapmanin daha dogru bi yolu varsa bilmiyorum. Benim yaptigim sekilde ise yuzeyde istemedigim gerilmeler oluyor.
Internette yaptigim arastirmalar sonunda bu poligon orme isinin tecrubeye ve beceriye dayandigi kanaatine vardim. Bana bu objenin nasil daha dogru sekilde orulebilecegi konusunda yardimci olabilir misiniz? Dosyayi da eklemeye calisacagim. Maksadim elbette uzerindeki yansimanin kivrilip bukulmemesi.
Bir de son olarak, bu tur modellemenin, yani poligonlari ore ore gitmenin ozel bir terimi varmi? yoksa zaten poligonal modellemenin tek yolu bu mu. Eger bunun ingilizce bir terimi varsa bana cok yarari dokunur.
Yardimlariniz icin simdiden tesekkurler.
Foto linki
http://dl.dropbox.com/u/4631418/Capture.JPG
Dosya linki
http://dl.dropbox.com/u/4631418/Deneme.max
Eskiden bu forumda fotograf paylasirdim, bu sefer bulamadim.
- Offline
- Erkek
Cevap icin cok tesekkur ederim. Demek istedigini cok iyi anladim. Edge loop diye aratacagim googleda, bu konuda daha cok tutorial izlemem lazim.
Su anda da su tutoriali izliyorum, cok isime yaradi.
http://vimeo.com/10941211 Hard Surface Modeling ile ilgili
Tekrar tesekkurler =)
- Offline
- Erkek
Dosyayi bu linke tekrar yukledim, bu defa max 2010 olarak, daha once neden acilmadi bilmiyorum, 2012 oldugundan belki.
http://dl.dropbox.com/u/4631418/Deneme02.max
- Offline
- Erkek
tekniğin farklı isimleri var. Subsurface modelling de denir. mümkün olduğunca düzgün hizalaman gerekir edgeleri. bir de üçgen poligonlardan kurtulmalısın. ayrıca poligonlar 4 edgeden fazla olmamalı. yani hep dörtgen formda yapacaksın. bir vertex beş tane edge2in kesişim noktası olabilir, ama mümkün olduğunca bunu yapmasan iyi olur. yüzey objesinden çalışmalısın yani plakanın kalınlığı olmayacak. daha sonra kalınlık vermek için shell modifieri kullanacaksın. internette ararken organik modelleme diye arayabilirsin. senin çalışmanda, geçişler çok sert. vertexleri yumuşakça, kaydırıp yay biçiminde sıralamaya özen göster. bir de kenarda bir üçgen var ondan kurtulmalısın
- Offline
- Erkek
çok kaba şekilde üçgenlerden nasıl kurtulacağının 2 yolunu gösterdim. çizimler berbat ama idare et.
http://a1108.hizliresim.com/11/8/27/2671.jpg
- Offline
- Erkek
çok kaba şekilde üçgenlerden nasıl kurtulacağının 2 yolunu gösterdim. çizimler berbat ama idare et.
http://a1108.hizliresim.com/11/8/27/2671.jpg
Bu arada çalışmana baktım. kalınlık vermişsin, onu en son yapacaksın. bir de çalışırken o kadar çok yüzeye bölme, mümkünse 1 subdivision çalış, sonra gerekirse arttırısın .biraz düzeltmeye çalıştım ama, artık max kullanmadığımdan (cinema 4d kullanıyorum) pek iyi yapamadım. ama mantığını göstermiş oldum. çalışmanın bence düzeltilmiş hali: ince ayarlar sonra yapılacak
http://hotfile.com/dl/128116841/74b5481/Deneme022.max.html
- Offline
- Erkek
Valla cok isime yaradi cizimler, cok tesekkur ederim. Ozellikle ucgenlerden nasil kurtulunacagi. Shelli kullanmadim burada, onunla deneyecegim simdi, muhtemelen daha temiz olacaktir.
O alttaki ucgenin de dort kosesi var ve biraz ona o formu vermeye mecbur kaldim cunku kenardaki o kirilmanin keskin olmasi icin o bolgede birbirine cok yakin iki segment gerekiyordu. Ama daha bu form uzerine calisacagim, bu sistemi kafamda bir oturtursam cogu seyi bu yontemle modelleyebilecegimi umit ediyorum.
Tekrar tesekkur ederim.
- Offline
- Erkek
gördüm alttaki üçgen değilmiş. üsttekini de düzelttim. bir bak istersen yukarıda link verdim.
- Offline
- Erkek
Yuzeyler cok daha akici olmuslar, elinize saglik bu ornekten cok sey ogrendim. Kalinligi en son vermek de cok onemli bir bilgi oldu benim icin, bosu bosuna cebellesecektim her degisiklikten sonra.
Tekrar tesekkur ederim.
- Offline
- Erkek
burada da gösterdiğim yöntemi uyguladım bu çok sık kullanılır. resimde karaladığım şekil.
http://a1108.hizliresim.com/11/8/27/3359.jpg
- Offline
- Erkek