3ds Max : acil animasyon sorunu
Yukarida gerekli biglileri foruma verdim sahisa degil bilmedignizi soylemedim eksik bildiginizi soyledim ,hala 10 kareninzarari yok gibi bir yaklasimdan sonra paylasacak bir seyim kalmadi ,kaldi ki haklisiniz diyip hala ayni hatayi tekrarliyorsunuz! ve hala insanlari yanlis yonlendiriyorsunuz! Render ve Motionblurun burda ne alakasi var onu da anlamadim! Kavramlari iyice karistirdiniz! Siz gormediniz diye bu onun kullanilmadigi anlamina gelmez.Demekki gormemisiniz ama o tool var ve klullaniliyor!Fakat konuyla ne alakasi var daha once bhsi nerde gecti anlamadim. Biz profesyoneliz ,sokaktaki adam icin 100karenin de farki yoktur ama burasi sokaktaki adamin degil grafik artistlerin, 3d artistlerin forumu o yuzden profesyonel olarak geciniyorsak farkimiz olmali! 1 karenin bile cok buyuk farki vardir profesyonel yasamda! Umarim yukarida yazdigim bilgiler profesyonel yolda ilerleyecek olan insanlara yarar ...Bundan sonra bu konu hakkinda `konu ile alakali` oldugu taktirde bilgim dahilinde cevap verebilirim...iyi aksamlar
iyi calismalar
Ege Y.
- Offline
- Erkek
Sedat Bey ,anlayisniiz icin tesekkur ederim.Bence silmeyin bazen yanlis bilgilerden de dogru sonuclar cikmasi gerekir tabi karar yine de sizin
Basarilar dilerim
Ege Y.
- Offline
- Erkek
yardımcı olmaya çalışanlara teşekkürederim Windows 7 kullanıyorm pc 64 bit ve ram im çok iyidr iş yernde yaşadğm bir sorn ve çözemdm benm amacm render almaya vakit yok 1 hafta bekliyemm ,bende şöyle bir şey düşündm hareketli kamera koydum ve ekranda belli bir kısmı belirledm ve ekranı kaydediyrm güzelde oluyr bir deneme yaptm render kadar iyi olyr hd kalitesinde ama şöyle sorn oluyr kamera ayarlarındanmı bilmiyrm perspektifde iyi duruyr kameraya alınca parlamalar karartılar oluyr, ben onu çözsem yeter, nedn oluyr hatm nedr? yoksa hrkezdemi böyle oluyr camera içinde neden net olmuyr hiç bir şey,başka bir sayfa açtım aynı ayarları yaptm orda olmadı çalışmamda oluyr,
teşekkrederm yardm etmeye çalışn herkeze
- Offline
- Bayan
Eger o toollarin ayarlarini acarsaniz
maxte: nelerin preview a ekleneecegi(obje ,isik,parrtikul..vs), cozunurluk saniyede gecen kare sayisi gibi ozellikleri isaretleyerek secebilir previewin hespalanma islemini kontrol edebilirsiniz
demişsnz,daha çok açarsanz konuyu sevnrm ,hangilerini yapmam gerektiğini,,
bende karşılaştrma yaparm bu arada kare ayarm 25 frame dir
- Offline
- Bayan
öncelikle ekran kartının çok iyi olması gerekiyor. ekran kartın max in viewport unu hesaplayamıyordur. bir olasılık daha var birbirine çok yakın yüzeyler varsa onlarda karartılar yapar.
tek çözüm projeyi rendere sokmak.
- Offline
- Erkek
ekran kartımda çok iyi,yakın değilde uzaklaşnca kararıyor,autocad den aldm maxe,çıkış bulamdm başdan denicm ,içinde hata oluşdu ama bulamdm nednini
- Offline
- Bayan
onun sebebi birbirine yakın yüzeylerdendir.
ekran kartın ne kadar iyi bilmiyorum ama 380 bit 2 gb ekran kartı bile bu hatayı yapıyor. daha iyisini henüz görüp test etmedim. onlarda da yapar mı bilemiyorum. sana bir çözüm önereyim ama çok güzel görünmeyecek. camera perspektif görüntü çeker. cameranın modifier menüsünde orthographic projection seçeneği var. onu işaretlersen perspektiften çıkar. sorunun yokolur ama dediğim gibi güzel olmaz bence.
- Offline
- Erkek
ya arkadaşlar render almadan animasyon falan olmaz başka yol aramaya gerek yok
- Offline
- Erkek
evet erken bey onu denedm teşekkürler dediğnz gibi oldu,taşkın bey benm 1 hafta render beklicek durumm yok her müşteriye çalımada 1 hafta beklersem yandm ben süper bir şey yapmaya çalşmıyorm,sadece kamera içinde hareketi düzgn bir şekilde oynatırken ekranda da onu kaydetsin istiyrm ,zaten başdan maxden yapınca olmuyr o kararmalar bende başdan yapıorm
herkeze teşekkürederm,,
- Offline
- Bayan
Taskin Bey, sizin gibi deneyimli birinin bunu soylemesi beni sasirtti
``ya arkadaşlar render almadan animasyon falan olmaz başka yol aramaya gerek yok`
11 senedir 3d isi icindeyim reklam filmleri ve sinema filmleri uzerine calisiyorum yurtdisinda ve rendersiz her isimizde preview alir animasyonun dogrulugu yanlisligi konusunda nedir ne degildiri gormek isteriz,kaldi ki musterilerimize animasyon preview olarak gonderir onay aliriz,onlarin bile bizden render talebi olmaz cunku konsantre oldugumuz tek sey animasyondur, animasyon asamasi gectikten ve baska asamalar gectikten sonra dusuk cozunurluklu son renera yakin cikti alir musteriye onaylatir sonra da ciktimizi aliriz.Kaldi ki eger soylediginiz gibi ise Motionbuilderin en buyuk silahi olan realtime islemini yaptigindan dolayi oyun sirketleri dahil bir cok yerde kullanilmasi mantiksiz mi oluyor?Rendersiz ekranda gercek zmaanli izlersiniz o zmana Mbuilderi cope atmamiz gerek! Motionbuilder rendersz viewportta 25 kare gecer (eger ayariniz o ise tabiki) peki ozaman 2013 serisinde max -maya- mbuilder arasindaki entegrasyon niye var? Cat i mbuildera aktarip tekrar cat rigi seklinde geri gondermek neden var? Her sey realtime animasyonu duzgun sekilde istediginiz kare sayisinda gormek icin, renderin animasyonla alakasi yoktur o halde karakter animatorler animasyonu nasil ypaacak? her preview icin render mi aliyoruz ? Kaldi ki bir playblast bile bazen saatler suruyor bir de bunu renderi mi alinmali!Peki maxte viewportta elinden geldigince realistic e yaklasmasinin mantigi nedir sizce? tek karede rendera yakin gorebilmenizi mi saglamak sirf yoksa preview da da ernder hesaplamasindan kurtulup yaklasmis mi gormek!? Yapmayin lutfen sanirim yanlis anlasilma olmustur diye dusunuyorum.
Fatma Hanim, animasyonununuz icerigini bilmemekteyim ancak biz animasyonda preview yaparken genelde sirf poligonlari birakiriz(eger partikul dinamik vs gibi ek seyler yoksa) bu sekilde preview hesaplamasinda cok hizli olur animasyonunuza bagli olarak hangi objelere ihtiyaciniz varsa eklersiniz preview da gelir,zaten preview penceresi otomatik aciliyor orda isaretler var solda isaretleri kaldirip ekleyerek istediginizi eklersiniz . Every Nth Frame olayinida kullanabilirsiniz eger oaya iki yazarsniz her iki karede bir hesaplar, kare sayiniz ayni olacaktir ek olarak yinede playback fps de eklenmis ama dedigim gibi fps niz orjinal kare ile olmasi gerekir Every Nth Frame isinizi hizlandiraiblir
Herkese iyi calismalar
Ege Y.
- Offline
- Erkek