3ds Max : Absolute ve Relative Koordinatları hakkında
maxte bir objenin sıfır noktası daima sabit midir? objenin yerini değiştirdikten sonra mutlak konumunu 0 noktası haline getirebiliyor muyuz? yani bir objenin absolute koordinatı 100.100.100 olsun. obje bu konumdayken yerinin değiştirmeden koordinatları sıfırlayabiliyor muyuz? umarım açıklayıcı olmuşumdur. cevaplarınızı bekliyorum. saygılarımla..
- Offline
- Erkek
objeyi taşırken en son kaldıgı noktayı 0,0,0 noktası kabul ederek değer vererek taşıyabılıyoruz ançak sonuç olarak bizim 0,0,0 gerçek mutlak nokta değişmez
- Offline
- Erkek
Main toolbarda Koordinat sisteminin değiştirildiği yerin yanındaki seçeneklerden en alttakini "use transform coordinate center" i seçersen istediğin gibi pivot noktası hep mutlak sıfır noktasında kalır.
- Offline
- Erkek
porto nun söylediği sadece görüntüde değişiyor, arka planda yine 0 noktası sabit. teşekkürler.
- Offline
- Erkek
1. Yol -
Objene Alt tuşu basılıyken sağ tıklayıp, "Freeze transform"u seçersen obje 0 konumunda kabul edilir. Koordinat sisteminde word koordinatları geçerli olsa da curves editörden baktığında 0 kunumunda olduğunu görebilirsin. Oluşturduğun objeyi farklı bir konuma taşıyıp tekrar alt+sağ tuş ile gelen menüden "Transform to zero" komutunu seçersen objen senin belirlediğin sıfır konumuna geri döner. Bunu tekniği daha çok karakter rigleme işleminde kullanıyorlar.
2. Yol -
Helpers altından yeni bir grid oluşturun. Bu gride sağ tıklayıp "activate grid" kısmını seçili hale getirin.
Sonra Reference Coordinat System kısmından Pick ile yeni oluşturulan Grid'i seçin. Bundan sonra Oluşturulan her nesne bu grid'in koordinat sistemini baz alacak, grid'in merkezini 0 kabul edecektir. İstediğin anda orjinal grid'i aktif hale getirebilirsin.
- Offline
- Erkek
sizin söylediklerinizde görüntüde değişiyor yavuz bey. arka planda 0 noktası yine sabit. script ile birşey yapmaya çalışıyorum o yüzden sordum bu soruyu. yardımlarınız için teşekkürler.
- Offline
- Erkek